• تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1403 - 0:46
  • کد خبر : 1349
  • چاپ خبر
بوکان شهرک صنعتی
فرماندار بوکان:

شهرک صنعتی قلب تپنده توسعه و اشتغال‌زایی در بوکان است

فرماندار بوکان شهرک صنعتی این شهر را قلب تپنده اقتصاد، توسعه و اشتغال‌زایی این شهرستان معرفی و توجه به حل مشکلات آن را از اولیت های دولت سیزدهم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی که راستای جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی و رفع مسائل و مشکلات این شهرک انجام شد به خبرنگار ما گفت: متأسفانه طی سالیان گذشته شاهد انباشت مشکلات در شهرک صنعتی بودیم که با تلاش‌های انجام‌گرفته در دولت سیزدهم این چالش‌ها به حداقل رسیده است.
 
 وی افزود: خوشبختانه طی چند ماه گذشته شاهد تعیین تکلیف واگذاری یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به شهرک صنعتی در راستای ارائه خدمات از طریق عقد تفاهم‌نامه با سازمان آتش‌نشانی و شهرداری بوکان بودیم.
 
 فرماندار بوکان مهم‌ترین چالش شهرک صنعتی را کمبود زمین برای توسعه آن دانست و افزود: تعیین تکلیف زمین موردنیاز در راستای اجرای طرح توسعه کارخانه‌ها و تولیدکنندگان اهمیت دار انجام‌گرفته و طی ماه‌های گذشته به آنان اختصاص‌داده‌شده است.
 
 صنعتی عنوان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص تعدادی از قطعات باقیمانده شهرک صنعتی در راستای تحویل به متقاضیان ثبت نامی قبلی بعد از طی پروسه اداری مربوطه در حال انجام است و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد واگذاری این زمین‌ها نیز خواهیم بود.
 
 مقام عالی شهرستان در دولت سیزدهم تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت اراضی تصرفی شهرک صنعتی از طریق ورود جدی واحد حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و هماهنگی شهرستانی فرماندار در حال انجام می‌باشد و ان‌شاءالله در این حوزه تیز شاهد خبرهای خوبی برای صاحبان صنایع خواهیم بود.
 
 فرماندار بوکان به مشکل آب شهرک صنعتی اشاره و بیان کرد: رفع مشکل آب واحدهای صنعتی شهرک صنعتی از طریق حفر و یا جابه‌جایی چاه‌های قابل استحصال با هماهنگی منابع آب شهرستان از محل تخصیص آب باقیمانده شهرک صنعتی انجام و در حال اجرا است.
 
 وی از پیگیری اتمام و بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی خبر داد و گفت: هم اکنون فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
 
تعین تکلیف خیابان جدید احداث شهرک صنعتی از طریق آسفالت و ارائه خدمات گاز برق و از دیگر مواردی بود که خشایار صنعتی در خصوص عنوان کرد: شهرک صنعتی قطب توسعه، اشتغال‌زایی و اقتصاد بوکان می‌باشد پس لازم است برای رفع مشکلات آن به‌ویژه در حوزه توسعه تمام امکانات را به خدمت گرفت.
 
 وی از پیگیری ارائه خدمات تلفن و اینترنت در بستر فیبر نوری شهرک خبر داد و عنوان کرد: به تعداد ۳۵ واحد تولیدی از طریق عقد تفاهم‌نامه شرکت شهرک‌های صنعتی استان با شرکت مخابرات فیبر نوری کشیده شده و هم اکنون این واحدها از این مهم بهره‌مند شده‌اند.
 
 فرماندار بوکان همچنین از پیگیری تسریع در پیمان‌سپاری آسفالت ورودی شهرک خبر داد و بیان کرد:۱۰۰ میلیارد ریال در راستای آسفالت خیابان‌ها و معابر داخلی شهرک صنعتی تخصیص اعتبار شد و هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.
 
 خشایار صنعتی همچنین به تعیین تکلیف ناحیه دو صنعتی حاجی‌آباد اشاره کرد و افزود: به لحاظ اتمام تمامی امورات و استعلامات در راستای شروع عملیات آماده سازی و تحویل به متقاضیان انجام گرفته و در آینده بسیار نزدیک شاهد آغاز روند احداث آن خواهیم بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =