• تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 0:26
  • کد خبر : 2537
  • چاپ خبر
بوکان
گزارش تصویری؛

یک روز با امام‌جمعه ارومیه در بوکان

سفر یک روزه نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه به بوکان برای حضور در همایش تبیین اصول و بایسته‌های مقاومت در نهضت حسینی (ع) از نگاه لنز عکاسان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ روز یکشنبه ۲۱ مردادماه و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه چهارمین جلسه شورای اداری بوکان برگزار شد.
 
 همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با حضور در منزل شهید اسماعیل شجاعی، اولین شهید اهل‌سنت مدافع حرم کشور ضمن دیدار با خانواده وی جویای حل مشکلات آنان شد.
 
 جدای از این بازدید از موکب امام حسین (ع) بوکان به‌عنوان اولین موکب شمال غرب کشور برای زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی در این شهرستان بود.
 
 حضور در همایش تبیین اصول و بایسته‌های مقاومت در نهضت حسینی (ع) که با حضور جمع کثیری از روحانیون و ماموستایان جنوب استان آذربایجان غربی در مسجد جامع امیرآباد برگزار شد از دیگر برنامه‌های امام‌جمعه ارومیه و هیئت همراه در سفر یک‌روزه به بوکان بود.
 
 در این مراسم، حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به شرایط حال حاضر خاورمیانه و نیاز به اتحاد و همدلی میان مسلمانان، همبستگی و جلوگیری از تفرقه پراکنی دشمنان اسلام به‌منظور پیشبرد اهدافشان را رمز پیروزی مسلمانان منطقه دانستند.
 
 وی ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم کودک کُش صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه را چشم‌پوشی آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کشی مسلمانان دانستند و افزودند امروز، جلوی چشم تمام جهان، رژیم جعلی اسرائیل زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشاند؛ ولی آمریکا و قدرت‌های غربی با وجود ادعای حقوق بشری، ولی همچنان در مقابل این جنایات سکوت کرده و اقدام بازدارنده‌ای انجام نمی‌دهند.
 
 نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن ابراز تأسف از قتل سیاسی ناجوانمردانه شهید اسماعیل هدیه رئیس‌دفتر حماس در ایران، قیام امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ناعدالتی آن زمان را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز این اسطوره شجاعت و ایثار نامیدند.
 
 در ادامه نیز، ائمه جمعه و جماعات شهرهای جنوب استان ضمن تأکید بر اتحاد کشورهای اسلامی، بر انسجام و همبستگی میان مسلمانان اهل‌تسنن و اهل‌تشیع تأکید نمودند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =