• تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 0:32
  • کد خبر : 2825
  • چاپ خبر
بوکان
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان:

کمبود امکانات در آتش‌نشانی بوکان موج می‌زند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از کمبود شدید امکانات و ست‌های نجات در ایستگاه‌های آتش‌نشانی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ همزمان با هفتم مهر ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز آتش‌نشان نتم گذاری شده مراسم تجلیل از این دلاورمردان بی‌ادعا در بوکان برگزار شد.

در حاشیه تجلیل از آتش‌نشانان بوکان مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از هفتم مهر ماه سال گذشته تا به امروز آتش نشانان بوکان به یک هزار ۱۵۶ ماموریت مختلف اعزام شده‌اند.

رسول معرفی افزود: هر چند برابر داده ها و نسبت به آمار سال گذشته شاهد کاهش ۱۰۰ موردی عملیات ها بودیم که این مهم علت های مختلفی همچون رعایت موازین استاندارد در حین انجام کار و در نهایت فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

وی بیان ورد: هرچند آتش نشانی بوکان در سال جاری با کاهش اعزام به عملیات های امداد و نجات روبه‌دو بوده اما روبه رشد بودن شهر و انفجاری جمعیتی در بوکان روز‌به روز نیاز آتش‌نشانی به امکانات و تجهیزات پیشرفته را بیشتر می‌کند.

معروفی تصریح کرد: متأسفانه اکنون شاهد حداقل ها در ایستگاهی چهار گانه آتش‌نشانی شهرستان هستیم که این میتواند در مواقع امداد و نجات به یک  چالش برلی نجات جان انسان‌ها توسط آتش‌نشانان تبدیل شود.

مدیر عامل آتش نشانی بوکان بیان کرد: برابر استاندارد ها برای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش نشانی با کلیه تجهیزات لازم است که متأسفانه در بوکان این آمار ۸۰ هزار نفر می‌باشد.

رسول معروفی ادامه داد: در بوکان هم‌اکنون پنچ ایستگاه فعال شهری و روستایی با حداقل تجهیزات دایر می‌باشد که باز با این حال توانسته‌ایم  کلیه شهرستان را پوشش دهیم در حالی که نیاز بوکان بر اساس جمعیت هفت ایستگاه است

وی گفت: خوشبختانه در بسیاری از موارد زمان  رسیدن به مکان حادثه در بوکان با استانداردها که چهار الی ۶ دقیقه است برابری می کند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان تصریح کرد: باید امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی بر اساس رشد جمعیت باشد ولی متاسفانه  امکانات موجود شهرستان برای دهه ۶۰ و ۷۰ می باشد و اصلا پاسخگوی عملیات های این سازمان که با جان انسان‌ها سروکار دارد نیست.

رسول معروفی بیان کرد: نیاز به یک بالابر برای آتش‌نشانی بوکان به علت گسترش بلند مرتبه سازی در سطح شهر یک نیاز است زیرا اکنون خدای ناکرده در طبقه پنجم یک ساختمان آتش‌سوزی روی دهد آتش نشانی هیچ دست‌رسی به آن نخواهد داشت

وی افزود:  آتش‌نشانان با نجات جان انسان‌ها سروکار دلرد و رضایت مردم از اقدامات نیروهای بی ادعای آتش‌نشان از بزرگترین پاداش ها است که به ما اهدا می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =