• تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 0:04
  • کد خبر : 1145
  • چاپ خبر
بوکان
فرمانده انتظامی بوکان خبر داد:

کشف۵۴ هزار عدد مواد محترقه در بوکان

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان از کشف ۵۴ هزار عدد انواع ماد محترقه طی چندین عملیات در سطح این شهرستان و در ایام چهارشنبه‌سوری خبر داد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ سرهنگ موسی بهاری در تشریح این خبر گفت: در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال و حفظ سلامتی شهروندان عزیز، برخورد با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد محترقه در دستور کار پلیس قرارگرفتن است.
 
بهاری افزود: پس از وصول خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد محترقه مضر برای سلامتی در یکی از محلات شهرستان، مأمورین پس از بررسی. موضوع و با هماهنگی قضایی در بازرسی از یک منزل تعداد ۵۴ هزار عدد مواد محترقه کشف و یک نفر به‌عنوان متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی گردید.
 
وی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال در سنوات گذشته تصریح کرد: پلیس مخالف شادی و برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال نیست؛ بلکه هدف این است که همه مردم از کودک خردسال تا یک فرد کهن‌سال بتوانند در آرامش و آسودگی خاطر و به‌دور از خطرات، در کنار هم شاد باشند و مراسمی خاطره‌انگیز را در سلامتی کامل برگزار نمایند.
 
 مواد محترقه هیچگاه در رسوم کُهن چهارشنبه آخر سال جایی نداشته و ندارد.
 
 پرویز پرستویی بازیگر نامدار کشور نیز روز چهارشنبه با انتشار متنی در فضای مجازی از مردم خواست که چهارشنبه‌سوری را بدون مواد محترقه برگزار کنند
 
 این بازیگر مشهور ایرانی در پستی اینستاگرامی با عنوان تحریم «چهارشنبه‌سوری چینی» نوشت: دیگر پولمان را حرام ترقه‌ها و جنس‌های گوناگون شما نمی‌کنیم،  چهارشنبه‌سوری جشن ماست.

 امسال آتش درست می‌کنیم از روی آن می‌پریم و شادی می‌کنیم. امسال قاشق‌زنی می‌کنیم و به هم شیرینی می‌دهیم. امسال جشنی واقعی می‌گیریم. امسال در آستانه سال نو خیابان‌ها را رنگارنگ می‌کنیم. به هم عشق می‌ورزیم. امسال چهارشنبه‌سوری را ایرانی برگزار می‌کنیم.

 امسال به کودکانمان خواهیم آموخت که چهارشنبه‌سوری جشن شادی است جشن سپاس از خدای یگانه است نه ترس و وحشت.

 چهارشنبه‌سوری جشن ماست. تک‌تک ما حتی در برابر جشن‌های سرزمینمان مسئولیم چون بخشی از تاریخ و فرهنگ ماست.

 از دوستان جدید و قدیم تقاضا می‌کنم این مطلب رو آن‌قدر به اشتراک بگذارید تا سراسر ایران بدانند که راه‌ورسم چهارشنبه‌سوری، کور شدن کودکان، لرزیدن دل پیرمردها و پیرزنان، زهره‌ترک شدن زنان باردار و… نیست.

 اگر ایرانی هستی فارس و ترک و لر و کرد و بلوچ و گیلک و مازنی و ترکمن و عرب خوزستان به این پویش بپیوندید و پیام‌گسترش دهید و جشن چهارشنبه‌سوری ایرانی بدون ترقه‌های چینی برگزار کنید و دلار به جیب چینی‌ها نریزید

 هرچند دل‌خوشی از چهره‌ها نداریم؛ ولی سخن درست و پیشنهاد خوب را از هر که باشد باید پذیرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 4 =