• تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 0:13
  • کد خبر : 2950
  • چاپ خبر
بوکان
مدیر سینما بوکان خبر داد:

کارشکنی برای عدم ادامه فعالیت سینما بوکان

مدیر سینما بوکان از کارشکنی های گسترده و همه‌روزه برای عدم فعالیت و تعطیلی تنها سالن سیما در این شهرستان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ دوستداران سینما در شهر بوکان بعد از سه دهه چشم‌انتظاری و با تلاش‌ها و پیگیری‌های عاشقان این هنر هفتم در سال ۴۰۲ شاهد افتتاح سالن سینما در مجتمع فرهنگی سردار سلیمانی این شهر بودیم.
 
 اکران فیلم‌های روز در سینما بوکان مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفت هر چند بعد از هفت ماه با تغییر مدیریت در این سینما به دلایل مختلف سبب شد دو ماه مردم این شهر از دیدن فیلم بر روی پرده نقره‌ای محروم شوند.
 
 اما تیم مدیریت جدید سینما بوکان با تلاش فراوان دوباره مجوز اکران فیلم‌های روز در تنها سینمای این شهر را گرفتند تا مردم اوقات فراغت خود را با دیدن پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها از پرده نقره‌ای سینما بگذرانند
 
 هرچند این تلاش‌ها چندی نپایید که باز شاهد تعطیلی سینما بوکان شدیم آه تا به امروز ادامه دارد.
 
 در همین راستا مدیر سینما بوکان در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح آخرین وضعیت اکران فیلم در این سینما پرداخته است.
 
 
 مدیر و بهره‌بردار سینما بوکان در ابتدای این گفتگو از وجود برخی مشکلات و اقدامات غیرقانونی خبر داد و گفت: به واسطه ازبین‌بردن امکان نمایش و اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در این شهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان، ادامه کار و فعالیت را برای این مجموعه سینمایی بسیار سخت و عملاً ناممکن می‌بینم.
 
 ناصر رحیمی ادامه داد: پس از نامه‌نگاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد استان برای رفع مشکلات پیش‌آمده در مرحله بهره‌برداری بخش خصوصی سالن سینما بوکان و تلاش‌های مداوم برای تکمیل مراحل تجهیز سینمایی و ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت‌ها، به همت مؤسسه سینماشهر، سینمای بوکان به دستگاه سرور پخش حرفه‌ای فیلم با قالب ۴k ارتقا یافته و قرار است به‌زودی در این سالن پرده بزرگ اکران استاندارد سینمایی هم با کمک سینماشهر نصب شود.
 
 مدیر سینما بوکان تصریح کرد: این مجموعه سینمایی حدود دو ماه است که به علت وجود موانع و مشکلات متعدد غیرفعال شده و برنامه اکران فیلم‌های سینمایی را پس از رفع این مشکلات همچنان در دستور کار خود دارد.
 
 وی بیان کرد: در مدت دو هفته که بنده برای پیگیری امور فنی و تخصصی مربوط به ارتقای دستگاه پخش فیلم در تهران بودم و رئیس اداره از این موضوع کاملاً اطلاع داشت، اما در اقدامی عجیب و سؤال‌برانگیز سینما بوکان را برای اکران یک فیلم کارتونی بدون پروانه نمایش و نداشتن مجوز اکران رسمی در سینماهای کشور، آن هم با امکانات غیردیجیتال و به‌صورت پخش ویدئویی با سیستم رایانهٔ کیفی! به یک مؤسسه بخش خصوصی به مدت هشت روز تحویل داد است.
 
 رحیمی عنوان کرد: بدون قاعده و رعایت اصولِ قیمتی با سه برابر قیمت مصوب بلیت سینمای بوکان، بلیت‌های ۷۱ هزار ۵۰۰ تومانی به مردم فروخته؟! و در سینمایی که قبلاً به مزایده گذاشته شده است، درآمدزایی می‌کنند!
 
 وی افزود: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان همچنین در اقدامی قابل‌تأمل پس از پایان این هشت روز اکران فیلم پویانمایی، دوباره سالن سینما بوکان را برای اجرای کنسرت پاپ آن هم با فروش بلیت ۴۰۰ هزارتومانی واگذار کرده است.
 
 مدیر سینما بوکان گفت: همه این تخلفات آشکار و کارشکنی عمدی در حالی است که سینمای بوکان به مدت سه روز در هفته باید اکران فیلم‌های روز سینمایی را هم‌زمان با سینماهای سراسر کشور داشته باشد و حق قانونی اکران فقط در اختیار مدیر و بهره‌بردار سینما می‌باشد.
 
 ناصر رحیمی تصریح کرد: این سالن را با مزایده رسمی برنده شده و برای حمایت از فرهنگ و هنر و سینمای کشور برای نخستین‌بار در تاریخ استان و منطقه ماهیانه مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان اجاره پرداخت کرده است.
 
 وی ادامه داد: سالن سینما در بوکان به مدت ۶ ماه به‌رایگان و حتی بدون پرداخت یک ریال اجاره در دوبه پیش واگذار شده بود که تخلفات متعدد این شخص تا امروز هم دامن سینما را گرفته و به علت بدهی مالی به شرکت‌های پخش فیلم در تهران و بی‌خیالی، عدم برخورد و سوءمدیریت، حتی پس از هفت ماه با دفاتر پخش فیلم تسویه‌حساب نکرده و همین امر باعث شده که باوجود ثبت قرارداد رسمی اینجانب با این دفاتر اما به سینمای بوکان رمز دیجیتالی KDM ارسال نکنند تا فیلم‌های جدید اکران نشود.
 
 مدیر سینما بوکان گفت: باوجود هزار مشکل، اما با زحمت فراوان بنده و همکارانم این سینما در حال تغییرات گسترده برای افزایش کیفیت و حرفه‌ای شدن همچون بهترین سالن‌های سینمای کشور است.

 
 رحیمی تصریح کرد: اما در سایه مدیران نالایق، ضعف عملکرد، برخورد سلیقه‌ای و مخالفت‌های هر روزه دوباره در حال تعطیل‌شدن است و در این شرایط امکان خدمات‌رسانی شایسته به هنردوستان گرامی وجود ندارد و ظاهراً آقایان دوست دارند سینما را دوباره به‌صورت رایگان به دوستان خود تحویل دهند و پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان اجاره به صندوق دولت و واریز به‌حساب رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مذاق آن‌ها خوش نیامده و باید افراد نورچشمی به‌صورت رایگان ماه‌ها سینما را تاراج و غارت کنند.
 
 ناصر رحیمی مدیر و بهره‌بردار سینمای شهرستان بوکان بیان کرد: این سینما با این گونه تصمیمات نابخردانه متأسفانه تعطیل شده و به حالت غیرفعال درآمده و برای اکران آثار روز سینمایی قابل‌استفاده نمی‌باشد.
 
 وی خاطرنشان کرد: ما این سینما را با امکاناتی در حد صفر تحویل گرفتیم و بازسازی مجدد امور فنی و مراحل استانداردسازی پخش حرفه‌ای با بهترین و بالاترین کیفیت صوت و تصویر را در ماه‌های گذشته پیگیری کرده و به نتیجه رسانده‌ایم و همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که آن سالن در بهترین شرایط فیلم اکران کند و در حد شأن مردم آگاه بوکان باشد و به‌زودی بازگشایی شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =