• تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 0:07
  • کد خبر : 971
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی بوکان؛

پیش‌بینی بارش ۸۰ میلیمتری باران در بوکان

به گزارش سرویس هواشناسی بوکان‌هه‌وال؛ اسماعیل کامیاب نسب دراین‌خصوص گفت: سیستم بارشی قوی از بعدازظهر و عصر روز چهارشنبه مورخە ۲۵ بهمن ماە تا صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماە شهرستان بوکان و منطقه در بر می‌گیرد کە باعث بارش باران در ارتفاعات و سردسیرات بارش برف، وزش باد و افت دما می‌شود.    وی

به گزارش سرویس هواشناسی بوکان‌هه‌وال؛ اسماعیل کامیاب نسب دراین‌خصوص گفت: سیستم بارشی قوی از بعدازظهر و عصر روز چهارشنبه مورخە ۲۵ بهمن ماە تا صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماە شهرستان بوکان و منطقه در بر می‌گیرد کە باعث بارش باران در ارتفاعات و سردسیرات بارش برف، وزش باد و افت دما می‌شود.
 
 وی ادامه داد: براین‌اساس بارش‌ها از عصر روز چهارشنبە آغاز می‌شود و تا شب پنجشنبە ادامە خواهد داشت؛ ولی طی صبح تا بعدازظهر و عصر روز جمعە به طور موقت از میزان ناپایداری‌ها کاستە خواهد شد.
 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی بوکان افزود: مجدداً از شب جمعە شاخە دوم بارش‌ها وارد شهرستان می‌شود کە با توجە بە افت دما بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات و سردسیرات شهرستان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود و تا صبح روز یکشنبە ادامە خواهد داشت
 
 این مسئول بوکانی عنوان کرد؛ سامانه بارشی از اواخر وقت فردا وارد منطقه شده و روز پنجشنبه شدت می‌گیرد و البته با کاهش دمای حدود ۱۰ درجه‌ای و وزش باد همراه خواهد بود.
 
 کامیاب نسب تصریح کرد: بارش‌ها در شروع باران و سپس برف و کولاک خواهد بود و سبب کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای خصوصاً جاده‌های روستایی خواهد شد.
 
 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی بوکان ادامه داد: این سامانه تا روز یکشنبه با شدت و ضعف در منطقه ماندگار خواهد بود و سپس تا آخر هفته آینده سرمای هوا پدیده غالب خواهد بود، لذا تمهیدات لازم در این بازه زمانی خصوصاً در بخش عبور و مرور ضروری است.
 
 اسماعیل کامیاب نسب تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق مختلف شهرستان بە طور میانگین ۳۰ تا ۸۰ میلیمتر پیش‌بینی شدە است و طبق روال معمول وزن و شدت بیشتر بارش‌ها برای مناطق جنوب غربی و غربی شهرستان انتظار می‌رود.
 
 وی افزود: شدت بارش‌ها طی روز پنجشنبە و روز شنبە انتظار می‌رود کە در بعضی از ساعات آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال طغیان رودخانهە سیمینەرود نیز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی بوکان با اشاره به جمع بارش‌های سال آبی جاری عنوان کرد: جمع بارش سال زراعی جاری تا کنون از ایستگاه بوکان ۸۲ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی بودیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته در مدت‌زمان مشابه شاهد بارش ۸۷ میلی‌متری بودیم.

اسماعیل کامیاب نسب افزود: میانگین سال زراعی دوره آماری ۲۰ساله ۱۴۳.۸ میلی‌متر است که نسبت به دوره بلندمدت شاهد کاهش ۴۴ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: در طول دوره آماری تنها ساله‌ای زراعی ۸۷-۸۶ و ۹۰-۸۹از مقدار کنونی کمتر باریده و بیشترین میزان در طول دوره آماری مربوط به سال زراعی ۸۶-۸۵با ۲۳۰.۱میلیمتر بوده است.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 2 =