• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 6:32
  • کد خبر : 1486
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

پدافند غیرعامل در بوکان را باید جدی بگیریم

فرماندار بوکان بو اشاره به کانون های بحران شهرستان توجه به کارکردهای پدافند غیرعامل در این شهر را بسیار مهم و جدی دانست.

.به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه جلسه پدافند غیرعامل شهرستان به خبرنگار ما گفت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.
 
 وی با اشاره به افزایش مهاجرت بی‌رویه در طول سالیان متمادی به این شهرستان بیان داشت: باتوجه‌به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم به وجود آمده است.
 
 نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان افزود: تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.
 
 صنعتی ادامه داد: نهایتاً با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافند زیستی شهرستان ضروری بوده و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.
 
 فرماندار بوکان همچنین بیان داشت: باتوجه‌به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیرعامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تأسیسات اقدام کنیم.
 
 خشایار صنعتی با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: باتوجه‌به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به‌منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.
 
 وی تصریح کرد: نگاه‌ها و اقدامات به پدافند غیرعامل در سطح شهرستان و در همه سطوح باید استاندارد و علمی باشد در غیر این صورت با مشکلات عدیده‌ای در آینده روبه‌رو خواهیم شد.
 
 نماینده عالی شهرستان عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها در حوزه بحران سکونتگاه‌های غیررسمی با جمعیت فراوان است که بایستی دراین‌خصوص همه دستگاهای متولی به‌صورت جد وارد شوند.
 
 خشایار صنعتی ادامه داد: ناایمن بودن مساکن ساخته شده، تنش آبی، کمبود امکانات خدمات‌رسان و دیگر موارد، همگی جز کانون‌های ورود جدی پدافند غیرعامل برای رفع این چالش‌ها در مناطق ذکر شده می‌باشد.
 
 وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصول گرم سال و شروع تنش آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان اتمام طرح‌های آب‌رسانی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در راستای پدافند غیرعامل دانست.
فرماندار بوکان در پایان گفتگوی خود با خبرنگار بوکان هه‌وال بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به ارائه و طرح جامع در راستای پدافند غیر عامل در حوزه کاری خود هستند.
 
 در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت‌دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =