• تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 0:14
  • کد خبر : 2947
  • چاپ خبر
بوکان
مدیر منابع آب بوکان خبر داد:

پایان عملیات لایروبی مجاری آبی در بوکان

مدیر منابع آب بوکان از پایان لایروبی مجاری آبی و مسیل های سیلاب خیز در سطح این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ مدیر منابع آب بوکان در گفتگو با خبرنگار ما از پایان عملیات لایروبی مجاری آبی و مسیل‌های شهرستان بوکان خبر داد و گفت: این عملیات در مدت یک ماه و با استفاده از دستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی انجام گرفت.
 
 عباس عباسی دراین‌خصوص افزود: این عملیات ها در راستای اهمیت جلوگیری و کاهش خطرات سیلاب‌های احتمالی و به جهت افزایش ظرفیت آبگذری مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لایروبی و بازگشایی مجاری آبی صورت گرفت.
 
 وی بیان کرد: مدیریت منابع آب شهرستان بوکان نسبت به انتقال بیل مکانیکی باز و بلند شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی درخواست و این دستگاه سنگین ظرف یک ماه موفق به لایروبی کلیه مجاری آبی و مسیل‌های سیلاب خیز گردید.
 
 مدیر منابع آب بوکان عنوان کرد: طی ماه گذشته این مدیریت نسبت به لایروبی بازه‌های بحرانی مجاری آبی شهرستان مربوط به مسیل‌های روستاهای رحیم خان، حسین مامه، زاواکوه، اسکی بغداد، قالوی باسودلان، کانی رش، گل‌بهی و بالادست شهر سیمینه با مجموع طول لایروبی نزدیک به ۶ کیلومتر اقدام گردیده است.
 
 عباسی بیان کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط این مدیریت در مجموع دو سال گذشته بیل بازوبند شرکت آب منطقه‌ای در سه نوبت و به مدت سه ماه در محل شهرستان بوکان استقرار داشته است.
 
 وی تصریح کرد: در این مدت لایروبی مجاری آبی و مسیل‌های پرخطر ۲۱ روستای بخش‌های سیمینه و مرکزی در دستور کار قرار گرفته است که نقش مهمی در افزایش ایمنی این مجاری آبی و کاهش خطرات در مواقع سیلاب‌های احتمالی را بر عهده خواهد داشت.
 
 مدیر منابع آب بوکان در بخش دیگری از گفتگوی خود به خبرنگار ما گفت: در سال گذشته ۱۵۱ حلقه چاه غیرمجاز، نصب ۱۰۳ شمارگر هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و جمع‌آوری ۲۵ فقره موتورپمپ از رودخانه سیمینه‌رود جهت جلوگیری از آبیاری اراضی کشاورزی با پساب و فاضلاب، انجام‌گرفته شده است.
 
  عباسی بیان کرد: اصلاح و تعدیل ۳۵۰ فقره پرونده چاه کشاورزی، جلوگیری از ۴۵ مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه، لایروبی هشت کیلومتر از مجاری آبی شهرستان از دیگر اقدامات این اداره در سال ۴۰۲ بود.
 
  وی ادامه داد: آزادسازی ۱۵ هکتار از بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی، نظارت بر معادن شن و ماسه و تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی شهرستان، تأمین آب صنایع وابسته بخش صنعت و کشاورزی در راستای اشتغال‌زایی و همچنین وضعیت ذخیره مخازن سدهای شهید کاظمی و خراسانه از دیگر اقدامات مهم در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان بوده است.
 
  رئیس اداره منابع آب بوکان ضمن اشاره به اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق در فصل زراعی جاری بر لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان و صرفه‌جویی در این بخش تأکید و از مقامات قضایی و انتظامی، فرمانداری و اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در تعامل با مجموعه مدیریت منابع آب شهرستان و رسیدگی قاطع به تخلفات حوزه منابع آب تقدیر و تشکر نمود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =