• تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 16:16
  • کد خبر : 402
  • چاپ خبر
بوکان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛

وحدت پشتوانه امنیت است

به گزارش حوزه اجتماعی بوکان هه‌وال؛ صبح امروز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی، خانواده معظم شهدا، جمع کثیری از مردم انقلابی و مدیران بوکانی اولین سالگرد شهدای امنیت این شهرستان برگزار شد.    در ابتدای این مراسم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ضمن تبریک میلاد فرخنده

به گزارش حوزه اجتماعی بوکان هه‌وال؛ صبح امروز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی، خانواده معظم شهدا، جمع کثیری از مردم انقلابی و مدیران بوکانی اولین سالگرد شهدای امنیت این شهرستان برگزار شد.
 
 در ابتدای این مراسم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) الگوی بی‌نظیر از یک پرستار بود که با تمام وجود از دین اسلام بعد از واقعه کربلا پرستاری نمودند.
 
 حجت اسلام مهدی قریشی افزود: پرستاری از نظر دین و بزرگان ما جایگاه بسیار بالا و ویژه‌ای دارد.
 
 وی در ادامه با تأکید بر الگوگیری از راه پرفیض شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت گفت: پیام شهیدان والامقام، وحدت و همبستگی برای مقابله با دشمنان است.
 
 حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: در حال حاضر تداوم راه شهدا و کسانی که برای حفظ امنیت جان خود را فدا کرده‌اند، مهم‌ترین وظیفه همه ماست.
 
 وی جایگاه شهدا را در نزد خداوند بسیار بالا و بی‌نظیر دانستند و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن و احادیث شهدا از برترین نعمت‌های خداوند در بهشت بهره می‌برند و جز کسانی هستند که در صحرای محشر شفاعت می‌کنند.
 امام‌جمعه ارومیه افزود: شهدا برای حفظ برادری و وحدت در جامعه خون خود را نثار کردند و این وظیفه ما را برای حفظ این دو مهم بسیار سنگین‌تر می‌کند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت کنونی فلسطین، عدم اتحاد و سکوت برخی از رهبران جهان اسلام در مقابل جنایت‌های دهشتناک رژیم صهیونیستی را عامل وضعیت فعلی غزه دانست.
 
 وی اضافه کرد: اگر سایر ملت‌های اسلامی مانند مردم ایران از مردم فلسطین حمایت می‌کردند، رژیم صهیونیستی جرئت حمله به غزه را نداشت.
 
 وی ادامه داد: سال گذشته دشمنان به بهانه فوت یک نفر، کشورهای غربی و استکباری توطئه بزرگی را در کشورمان ساماندهی کردند، اما اکنون در برابر شهادت هزاران نفر از زنان و کودکان غزه سکوت کرده‌اند.
 
 امام‌جمعه بوکان نیز در این آیین اظهار کرد: شهیدان جایگاه بزرگی در دین اسلام دارند و شهدای امنیت برای حفظ آرامش و امنیت جامعه جان خود را فدا کرده‌اند.
 
 ماموستا عباس احمدی افزود: شهیدان همیشه زنده هستند و نزد پروردگار خود بالاترین پاداش را دریافت می‌کنند.
 
نخستین یادواره شهدای مدافع امنیت شهیدان رضا الماسی، مهدی اثناعشری و رحیم صحابی که در اغتشاشات سال گذشته در بوکان به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند، در مجتمع فرهنگی هنری حاج‌قاسم سلیمانی این شهر برگزار شد.
 
 در ادامه این آیین چند قطعه شعر در وصف شهدا قرائت و در پایان از خانواده شهدا قدردانی و تجلیل شد.

بوکان

شهدای امنیت

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + هفت =