• تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 0:45
  • کد خبر : 544
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس آموزش‌وپرورش بوکان:

هدف نهضت سوادآموزی ریشه‌کنی بی‌سوادی است

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی بوکان هه‌وال؛ هم‌زمان با تشکیل نهضت سوادآموزی مدیر آموزش‌وپرورش بوکان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جامعه ما پر از چالش‌ها و رنج‌هاست و هدف نهضت سوادآموزی و آموزش‌وپرورش ارائه راهکار برای این چالش‌هاست.  حسن عبدی افزود: مبنای پیشرفت و توسعه و بالندگی

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی بوکان هه‌وال؛ هم‌زمان با تشکیل نهضت سوادآموزی مدیر آموزش‌وپرورش بوکان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جامعه ما پر از چالش‌ها و رنج‌هاست و هدف نهضت سوادآموزی و آموزش‌وپرورش ارائه راهکار برای این چالش‌هاست.
 حسن عبدی افزود: مبنای پیشرفت و توسعه و بالندگی هر جامعه‌ای، آگاهی و دانش‌افزایی آن جامعه است.
 
 وی ادامه داد: در همین راستا حرکت عظیم نهضت سوادآموزی در کشور ما به راه افتاد و علی‌رغم شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی، نبود فضاهای مطلوب آموزشی، نبود نیروی انسانی لازم، در بازه زمانی سال‌های ۵۸ تا ۶۸ جامعه باسوادان کشور به طرز چشمگیری افزایش یافت.
 
 عبدی تصریح کرد: باتوجه‌به فعالیت چشمگیر نهضت سوادآموزی در مناطق محروم کشور بعد از سال‌های جنگ جمعیت چهار میلیون‌نفری به جامعه باسوادان کشور افزوده شد.
 
 رئیس آموزش‌وپرورش بوکان عنوان کرد: هدف این حرکت عظیم ریشه‌کنی بی‌سوادی بود که این فضا متعاقب انقلاب شکوهمند اسلامی به‌خصوص برای قشر بزرگسال فراهم شد و باعث ارتقای علمی کشور ما در برهه‌هایی‌ای زمانی بعدی شد.
 
 وی افزود: قشر پیشرو باید مسئله مشارکت هوشمندانه در انتخابات را به مردم متذکر شوند تا با مشارکت گسترده در انتخابات زمینه انتخاب کاندیدای اصلح و پیگیری مطالبات، زمینه پیشرفت و آبادانی شهرستان بوکان و شناسایی استعدادهای نهفته به معنای واقعی فراهم شود.
 
 رئیس آموزش‌وپرورش بوکان گفت: نرخ باسوادی در کشور ۹۴درصد و در آذربایجان غربی ۹۳ درصد برآورد می‌شود.
 حسن عبدی تصریح کرد: هم اکنون جمعیت بی‌سوادان بوکان هفت هزار و ۶۳۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۵ سال است که در تلاش هستیم این تعداد نیز کاهش یابد.
 
 وی با اشاره به اینکه توجه به سوادآموزی و ریشه‌کن‌شدن بی‌سوادی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب بوده است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۳ نفر در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در بوکان فعالیت می‌کنند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 1 =