• تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 0:35
  • کد خبر : 2912
  • چاپ خبر
بوکان
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوکان خبر داد:

ممنوعیت فروش مرغ زنده در بوکان

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوکان از ممنوعیت و پلمب اماکن عرضه فروش مرغ زنده در بوکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت بوکان‌هه‌وال؛ روز سه‌شنبه و در حاشیه جلسه کارگروه سلامت شهرستان بوکان معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار در گفتگو با خبرنگار ضمن انتقاد از ادارات دخیل در این کارگروه گفت: برنامه‌های کارگروه سلامت و خانواده را به فصلی تبدیل کردیم تا ادارات بتوانند برنامه‌ها را به نحو احسن انجام دهد؛ ولی متأسفانه شاهد کم‌کاری تعدادی از ترجمان‌ها در این حوزه هستیم.
 
 براخاصی در ادامه با تأکید بر ادامه نظارت‌های گسترده در حوزه سلامت جامعه افزود: نیاز است ارگان‌های دخیل در حوزه سلامت جامعه با افزایش نظارت‌ها برخورد جدی با دست‌فروشان و ماشین‌های که به‌صورت فله‌ای در حال عرضه موادی همچون نوشابه، خوراکی‌ها، دستمال‌کاغذی و غیره هستند برخورد نمایند.
 
 
 وی بیان کرد: متأسفانه در شهر بوکان به‌صورت روزانه شاهد عرضه مواد غذای با ماشین در سطح شهر هستیم که باید به جد از نظر سلامت کالا توسط ارگان‌های دخیل پایش و کنترل شوند.
 
 معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار بوکان تصریح کرد: متأسفانه این مواد با بارکدهای تقلبی و استفاده از مواد تاریخ مصرف گذشته به شهروندان عرضه می‌شود که البته به علت قیمت پایین مورد استقبال شهروندان قرار گرفته‌اند که باید توسط ارگان‌های نظارتی به‌صورت روزانه کنترل گردد تا خدای‌ناکرده شاهد اتفاقات ناخوشایندی در سطح شهر نباشیم.
 
 این مسئول عالی‌رتبه بوکانی عنوان کرد: جمع‌آوری و مهروموم اماکن عرضه مرغ زنده باید به‌صورت جدی توسط شبکه بهداشت و همچنین دامپزشکی اقدام گردد و همچنین فروش گوشت دام در ورودی‌ها و جاده‌های مواصلاتی شهر نیز لازم است از نظر بهداشتی برسی و نظارت شود.
 
 براخاصی افزود: لازم است گشت ویژه‌ای در خصوص نظارت بر بوفه‌های مدارس نیز در سطح شهرستان تشکیل و از عرضه مواد غذای غیر سلام همچون چیپس، پفک و دیگر تنقلات مضر جلوگیری شود.
 
 وی ادامه داد: لازم است این پایش‌ها به‌صورت مستمر از بوفه‌های مدارس در طول سال انجام و از فروش هر گونه مواد خوراکی مضر جلوگیری شود.
 
 معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار بوکان در خصوص گلایه شهروندان از وضعیت توزیع و گران‌فروشی دارو در داروخانه‌های بوکان نیز گفت: متأسفانه گلایه‌های فراوانی از سوی شهروندان در خصوص چگونگی توزیع دارو و همچنین گران‌فروشی در این داروخانه‌ها وجود دارد که بایستی این مهم به‌صورت جدی در دستور کار مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار گیرد.
 
 وی تصریح کرد: برخورد جدی با متخلفان در حوزه داروخانه‌ها و همچنین عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی لازمه کنترل و پایش جدی است که این مهم وظیفه مرکز بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.
 
 براخاصی عنوان کرد: داروخانه‌های گیاهی در حال توزیع اقلامی هستند که متأسفانه اصلاً در حیطه کار و فعالیت آنان نیست که لازم است شبکه بهداشت و درمان ورود جدی به این مهم داشته باشد.
 
 وی بیان کرد: تمرکز بر حوزه سلامت و همچنین نظارت بر فروش پروتئین‌های غیراستاندارد در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز باید در اولویت جدی قرار گیرد و در صورت احراز تخلف موارد به مراجع مربوطه ارسال شود.
 
 معاون سیاسی‌اجتماعی فرمانداری بوکان خاطرنشان کرد: نباید برای انجام نظارت بر کبابی‌های ساحلی به علت عدم پروانه کسب منتظر ماند؛ زیرا بحث سلامت مردم در جریان است و می‌بایست ادارات مرتبط فوراً ورود جدی به این مهم داشت.
 
 براخاصی تصریح کرد: متأسفانه طی ده سال گذشته هیچ اقدامی در خصوص ساماندهی یا جمع‌آوری این کبابی‌ها صورت نگرفته و لازم است ادارات مرتبط به‌ویژه در حوزه سلامت و شهرداری بدون فوت وقت در وردی جدی به این حوزه داشته باشند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =