• تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 7:06
  • کد خبر : 1398
  • چاپ خبر
بوکان
مسئول کارشناس بهداشت محیط بوکان:

معدوم‌سازی ۸۸۴ کیلوگرم روغن‌سوخته در بوکان

 با تلاش شبکه بهداشت و درمان و همچنین دیگر ارگان‌های متولی ۸۸۴ لیتر روغن‌سوخته در بوکان کشف، ضبط و معدوم‌سازی شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سلامت بوکان‌هه‌وال؛ کارشناس مسئول بهداشت محیط بوکان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تشدید بازرسی گشت‌های مشترک و گروه مجهزهای بهداشت محیط مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، غذاخوری‌ها و مراکز پخت و فروش زولبیا و بامیه گفت: در ادامه گشت‌های مشترک گروه مجهزهای بازرسی و نظارتی در برنامه سلامت نوروزی که با حضور ادارات مرتبط اجرا شد، مقدار ۲۸۷ لیتر روغن‌سوخته و چند بار مصرف و ۵۵۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل‌مصرف شناسایی و معدوم گردید.

وی ادامه داد: در همین راستا برای ۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی اخطاریه بهداشتی صادر و برای ۵ امکنه متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل گردید.
 
 مسئول بهداشت محیط بوکان افزود: در بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت فردی شاغلین، وضعیت بهداشتی ساختمان و محل کار، بهداشت ابزار کار و مواد اولیه و همچنین سنجش بار میکروبی و سنجش کیفیت روغن (TPM) با استفاده از تجهیزات پرتابل سنجش کیفیت مواد غذایی نیز بررسی می‌شود.
 
 این مدیر حوزه سلامت بوکان تصریح کرد: از عموم شهروندان محترم درخواست می‌گردد از خرید مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی جدا خودداری کنند.
مسگری ادامه داد: لازم است هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تا انقضا و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) شماره‌تلفن ۰۴۴۴۶۲۳۴۰۶۶ گروه سلامت محیط و کار ستاد مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به‌موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

وی همچنین از اجرای بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اغذیه فروشی ها طی ایام ماه مبارک و نوروز خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره به صورت مستمر و روزانه در حال گشت زنی و بازرسی از کانون های تولید و توزیع مواد خوراکی در سطح شهرستان هستند.

مسگری افزود
 
 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =