• تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 0:22
  • کد خبر : 1489
  • چاپ خبر
بوکان
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط بوکان:

معدوم‌سازی ۱ تن مواد غذایی فاسد در بوکان

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط بوکان از معدوم سازی بیش از ۱ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سلامت بوکان‌هه‌وال؛ علی مسگری از توقیف و معدوم‌سازی یک هزار ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در شهرستان بوکان خبر داد.
 
 وی تشریح این خبر افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳؛ بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شناسایی و بعد از اقدامات لازمه معدوم‌سازی شد.
 
کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بوکان عنوان کرد: این مواد شامل نوشیدنی‌های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل‌مصرف بودند.
 
 این مسئول بهداشتی شهرستان بیان کرد: از عموم شهروندان محترم درخواست می‌گردد از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضای و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.
 مسگری همچنین از معدوم‌سازی بیش ۸۸۴ کیلوگرم روغن‌سوخته در بوکان طی ایام نوروز در سطح شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی گشت‌های مشترک و گروه مجهزهای بهداشت محیط مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، غذاخوری‌ها و مراکز پخت و فروش زولبیا و بامیه گفت: در ادامه گشت‌های مشترک گروه مجهزهای بازرسی و نظارتی در برنامه سلامت نوروزی که با حضور ادارات مرتبط اجرا شد، مقدار ۲۸۷ لیتر روغن‌سوخته و چند بار مصرف و ۵۵۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل‌مصرف شناسایی و معدوم گردید.

 مسگری ادامه داد: در همین راستا برای ۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی اخطاریه بهداشتی صادر و برای پنج کارگاه متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل گردید.

وی تصریح کرد: طی اسفند سال گذشته و فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از شش هزار بازدید از اماکن تهیه، توزیع مواد غذایی و مصرفی این شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.
 
 وی عنوان کرد؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) شماره‌تلفن ۰۴۴۴۶۲۳۴۰۶۶ گروه سلامت محیط و کار ستاد مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به‌موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − شش =