• تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 15:36
  • کد خبر : 1223
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

ماه رمضان، اوج بندگی مخلوق در برابر خالق است

امام‌جمعه بوکان با اشاره به برکت‌های ماه مبارک رمضان و آثار معنوی روزه‌داری، ماه رمضان را بهار خودسازی روحی و اوج بندگی مخلوق در برابر خالق دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بوکان، با تبریک هم زمانی نوروز و بهار معنویت و ایمان، گفت: ماه مبارک رمضان بافضیلت‌ترین ماه‌ها می‌باشد که پروردگار در آن ماه بندگان خویش را مورد عنایات خاصه قرار می‌دهد و رمضان ماه رحمت، بخشش، بهشتی شدن و به اوج بندگی رسیدن است.
 
 وی افزود: رمضان ماه بندگی، خودسازی، معنویت افزایی و تزکیه نفس است.
 
 امام‌جمعه بوکان ادامه داد: رمضان ماه بسیار مبارکی است که بر شما مسلمین سایه انداخته که برکاتش بی حد و بزرگی‌اش قابل‌بیان نیست.
 
 ماموستا احمدی عنوان کرد: رمضان‌المبارک برکتی وصف‌ناپذیر برای امت اسلام می‌باشد؛ زیرا در این ماه قرآن نازل شده و شب قدر هست که به هیچ امتی عطا نشده است.
 
 امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: روزه و قیام در ماه رمضان سبب بخشش گناهان اول و آخر مسلمین می‌شود و جزا و پاداش روزه را اختصاصی خداوند به بندگانش می‌دهد، اول رمضان رحمت وسط آن مغفرت و آخر آن آزادی از عذاب دوزخ است
 
 وی با اشاره به فضیلت این ماه بیان کرد: بی‌تردید همچنان که پیامبر عنوان کرده هر آنکه واجبات رمضان را به پا دارد در نزد خداوند متعال منزلت شهید در راه جهاد با کفار را خواهد داشت.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی افزود: مؤمنانی که در ماه رمضان با روزه‌داری به عبادت پروردگار عالم پرداختند، از جایگاه ویژه‌ای در پیشگاه خداوند برخوردار هستند و برکات این ماه تضمین‌کننده مسیر سعادت برای آنهاست
 
 وی روزه‌گرفتن در ماه رمضان را نوعی استقامت‌ورزیدن در راه خدا توصیف کرد و گفت: کسانی که با صبر و شکیبایی از لحظات و برکات ماه رمضان بهره‌مند شدند بایستی در سایر ایام سال نیز از ویژگی‌ها و حالات این ماه به نحو شایسته‌ای در مسیر زندگی استفاده کنند.
 ماموستا احمدی در ادامه عنوان کرد: نگاه ویژه به نیازمندان، قرائت قرآن، شب‌زنده‌داری و رازونیاز با خالق، کمک به ایتام، دادن زکات و فطریه و احترام به بزرگ‌تر از نیازهای اصلی رسیدن به خودسازی و معنویت افزایی در این ماه مبارک است که باید آن را به نحو احسن انجام دهیم.
 
 امام‌جمعه بوکان افزود: مؤمنین با آمدن ماه مبارک اظهار خوشحالی و سرور می‌کنند و شاکر این نعمت الهی هستند که به ماه پرفیض رمضان رسیدند، اراده می‌کنند که این ماه را با انجام طاعات و زیادی حسنات و دوری از سیئات آبادان کنند و بدانیم این اعمال صالح و این سرور و خوشحالی فرعی از محبت الله رب‌العالمین است.
 
 این ماموستای برجسته اهل‌سنت تصریح کرد؛ برکت رمضان در دنیا و آخرت مشهود است؛ روایت داریم که پیامبر فرمود: در بهشت هشت دروازه هست که اسم یکی ریان است که مخصوص روزه‌داران است و هر کسی از آن وارد بهشت شود به او آبی گوارا نوشانده می‌شود که بعد از آن هرگز تشنه نخواهد شد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =