• تاریخ انتشار : جمعه 22 تیر 1403 - 14:00
  • کد خبر : 2267
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

قیام عاشورا چراغ راه آزادگان جهان است

امام جمعه بوکان با اشاره به برکات قیام عاشورا عنوان کرد: بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است.

به گزارش سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ امام‌جمعه بوکان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که با حضور گسترده نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد ضمن تقدیر از بصیرت مردم در حضور پرشور پای صندوق‌های رأی تأکید کرد: حضور حداکثری مردم طی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در پای صندوق‌های رأی موجبات اعتلای ایرانی سربلند و قوی در جهان بیش‌ازپیش فراهم شده است.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی گفت: حضور در انتخابات تجلی اراده و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، تسریع در رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان است.
 
 وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی و به‌ویژه بوکان با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی بار دیگر به جهانیان به‌خصوص دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ثابت کردند پای آرمان‌های این نظام ایستاده‌اند.
 
 امام‌جمعه بوکان تأکید کرد: سرافرازی ملت ایران در گرو وحدت و همدلی تمام آحاد ملت و عمل به منویات معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب است، و این امر مسیر حضور حداکثری در انتخابات را برای این ملت بزرگوار فراهم ساخت و شکوه دیگر از حضور ملت ایران در تاریخ این سرزمین به ثبت رسید
 
 امام‌جمعه بوکان در بخش دوم خطبه‌های خود با اشاره به شروع ماه محرم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماه بزرگ گفت: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند من دو گوهر گران‌بها قرآن و اهل‌بیتم را در میان امتم به یادگار می‌گذارم.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی اظهار کرد: محبت و دوستی با اهل‌بیت و خاندان وحی (ع)، آلودگی‌های افراد را پاک می‌کند و خوبی‌ها و ویژگی‌های ارزنده در آنان ایجاد می‌کند.
 
 او به هجرت پیامبر و نقشه‌های دشمنان در آن زمان اشاره کرد و افزود: هجرت پیامبر مکرم اسلام در ماه محرم اتفاق افتاد و این هجرت به مبدأ اسلام مبدل شد و دیگر هجرت مهم در تاریخ اسلام هجرت مسلمانان به شهر حبشه بود و سومین هجرت مهم هجرت امام حسین (ع) بود.
 
 امام‌جمعه بوکان با بیان اینکه قیام عاشورایی امام حسین (ع) قیام در برابر ظلم و کفر بود، ادامه داد: امام حسین (ع) درس‌آموخته مکتب حضرت رسول بود و زمانی که دید دین جدش در خطر است قصد هجرت نمود و تمام زندگی و هستی خود را در راه دفاع از دین و ارزش‌های آن فدا کرد.
 
 ماموستا احمدی تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان‌ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.
 
 امتم جمعه بوکان افزود: با مطالعه تاریخ جهان به‌ویژه تاریخ پرشکوه اسلام، متوجه تلاش بسیاری از بزرگان اسلام برای احیای سنت‌های خدا بر روی زمین هستیم.
 
 او اظهار کرد: در این میان یکی از بارزترین قیام‌هایی که با اهداف متعالی در تاریخ اسلام روی داد، تقابل حق و باطل، یعنی تقابل امام حسین (ع) با جریان فتنه و استبداد بود.
 
 امام‌جمعه شهرستان بوکان ادامه داد: بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان‌ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی یادآور شد: امام حسین (ع) برای احیای آنچه که مدنظر قرآن و رسول خدا بود، جان مبارک خویش، اهل‌بیت و یارانش را در طبق اخلاص گذاشت و همین امر باعث شد تا مسیر انحراف پیدا کرده اسلام در آن زمان، دوباره اصلاح شود.
 
 وی در پایان سخنان خود در این بخش از خطبه‌ها قیام امام حسین (ع) را زمینه‌ای برای بیداری وجدان انسان‌های آزاده دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) با توکل به پروردگار و در مسیر الهی، به همه داشته‌ها و خواسته‌های دنیوی پشت‌پا زد و با قیام خود نهضتی را در جهان به راه انداخت که روزبه‌روز شاهد گسترش این نهضت مقدس هستیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =