• تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 12:46
  • کد خبر : 470
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان؛

فعالیت های پژوهشی عامل پیشرفت جامعه است

به گزارش خبرنگار علمی بوکان‌هه‌وال؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور فرماندار شهرستان بوکان و جمعی از معلمین و اساتید علمی شهرستان بوکان در محل دبیرستان شرف این شهرستان برگزار شد.    در حاشیه این مراسم فرماندار بوکان در خصوص پتانسیل‌های پژوهشی شهرستان به خبرنگار ما گفت: یکی از راه‌های پیشرفت منطقه، فعالیت در حوزه‌های

به گزارش خبرنگار علمی بوکان‌هه‌وال؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور فرماندار شهرستان بوکان و جمعی از معلمین و اساتید علمی شهرستان بوکان در محل دبیرستان شرف این شهرستان برگزار شد.
 
 در حاشیه این مراسم فرماندار بوکان در خصوص پتانسیل‌های پژوهشی شهرستان به خبرنگار ما گفت: یکی از راه‌های پیشرفت منطقه، فعالیت در حوزه‌های پژوهشی می‌باشد که این مهم باید بیش‌ازپیش در میان نخبگان جامعه گسترش یابد.
 
 خشایار صنعتی عنوان کرد: فعالیت‌های پژوهشی بایستی در سطح دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش شهرستان روزبه‌روز چهره بهتری به خود بگیرد تا بتوان اثرات آن را در سطح جامعه مشاهده کرد.
 
وی کیفیت آموزشی در شهرستان را مطلوب ارزیابی نمود و تصریح کرد: لازم است دغدغه‌های حوزه پژوهشی در شهرستان توسط حوزه‌های دانشگاهی و آموزش‌وپرورش تقویت شده و موردتوجه بیشتری قرار گیرد.
 
 صنعتی افزود: هفته پژوهش و فناوری سال ١۴٠٢ که با شعار اصلی «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری شده است، نشان‌دهنده جایگاه رفیع این مهم در رشد تولید، مهار تورم و آینده کشور است.
 فرماندار بوکان همچنین به پژوهش‌های دانشمندان بومی در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امید است پژوهشگران بومی که در سطح جهانی فعالیت دارند، در راستای تولیدات علمی باکیفیت، ارتباط با دستگاه‌های اجرایی، بهره‌گیری از فناوری‌های روز، تولید ایده‌ها برای اشتغال‌زایی، به‌کارگیری علوم برای خدمت به حوزه‌های مختلف شهرستان، بیش از گذشته تلاش کنند و در این مسیر موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.
 
 عالی‌ترین مقام شهرستان ادامه داد: در واقع پژوهش و تحقیق موتور محرک پیشرفت در هر کشوری به شمار می‌رود، اگر پژوهشی انجام نشود، دانش بشری رشد قابل‌توجهی نخواهد داشت و این امر رسالت محققین و پژوهشگران ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
 صنعتی تصریح کرد: هفته پژوهش یادآور این است که برای تداوم روند توسعه، باید یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای نخبگان ما مدام پربارتر شود؛ زیرا قطار پیشرفت علم متوقف‌شدنی نیست و حضور محققین و پژوهشگران موفق در منطقه انتظارات را در عرصه تولید دانش و توسعه فناوری بالا می‌برد.
 
 فرماندار شهرستان بوکان با بیان اینکه حمایت از دانش‌آفرینی در واقع سرمایه‌گذاری برای تولید ثروت و توسعه اقتصادی است، گفت: در زمینه دانش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هر گونه سرمایه‌گذاری مساوی خواهد بود با بازدهی مطلوب در آن جامعه، و قطعاً چنین جامعه‌ای روی ریل توسعه و نخبه گری پیش خواهد رفت

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − ده =