• تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 1:06
  • کد خبر : 1270
  • چاپ خبر
بوکان
بعد از گذشت چهار سال؛

آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های محیط زیستی در بوکان

کمیسیون محیط‌زیست شهرستان بوکان پس از چهار سال با ساختاری جدید، اولین جلسه خود را تشکیل داد دوست‌داران طبیعت شاهد فصلی نوین در این حوزه باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط‌زیستی بوکان‌هه‌وال؛ کمیسیون محیط‌زیست شهرستان بوکان پس از چهار سال با ساختاری جدید روز گذشته (١۴ فروردین‌ماه ١۴٠٣) اولین جلسه خود را تشکیل داد، نشستی که با ریاست فرماندار، دبیری رئیس اداره محیط‌زیست و شرکت جمعی از رٶسای و نمایندگان ادارات و فعالان انجمن‌های محیط زیستی برگزار و فصلی جدید از فعالیت‌های محیط زیستی را رقم زد.
 
 در ابتدای این نشست، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان و دبیر این کمیسیون با بیان اینکه تشکیل این کمیسیون از نیازهای ضروری بود، گفت: انجام و پاسخگویی به بسیاری از نیازها و درخواست‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست تنها در قالب ساختار اداری ممکن نبوده و این کمیسیون می‌تواند سیستم اداری را به ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی در جهت مرتفع ساختن نیازهای زیست‌محیطی متصل نماید.
 
 او با تأکید بر اینکه کمیسیون محیط‌زیست با ساختار کنونی می‌کوشد تا با برنامه‌ریزی و کارهای کارشناسی، به درخواست‌ها و مطالبات مردمی در این حوزه جامه عمل بپوشاند، افزود: با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کنیم تا مشکلات و معضلات محیط زیستی بوکان را حل کنیم.
 
 در ادامه نمایندگان انجمن‌های مردمی محیط‌زیست به بیان مطالبات و مواضع خود پرداختند.
انجمن سروشتی شاره که م بوکان بر روی موضوع درخت‌کاری پارک کوهستانی ناله شکینه و ادامه این طرح تأکید داشت و انجمن ژینبانان نیز مطالباتی همچون توسعه فضای سبز در مناطق حاشیه شهر و پلاک‌کوبی درختان شهری را مطرح کرد.
 
 نمایندگان واحدهای پسماند و فضای سبز شهرداری نیز در این نشست به بیان برنامه‌های خود پرداختند. نماینده واحد پسماند شرحی از وضعیت پروژه انتقال سایت پسماند بیان کرد و اعلام کرد که به‌زودی مناقصه عملیات فنس‌کشی محوطه سایت جدید پسماند منتشر می‌شود و لندفیل‌ها نیز پس آن حفر می‌شود. سرپرست واحد فضای سبز شهرداری نیز درختکاری در ناله شکینه را نیازمند طرح مطالعه جنگل‌کاری دانست و مخالفت شهرداری با هرگونه توسعه بدون مطالعات و اتفاقی فضای سبز را اعلام کرد.
 
 در پایان این نشست، خشایار صنعتی فرماندار بوکان ضمن تأکید بر تسریع پروژه انتقال سایت پسماند بوکان، به مدیران شهرداری بوکان تأکید کرد که با صداقت، دقت و سرعت این پروژه را به سرانجام برسانند.

صنعتی در پایان مواردی همچون تدوین برنامه زمان‌بندی پروژه ایجاد سایت جدید پسماند، ایجاد برنامه مشترک جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم سیمینه‌رود، پلاک‌کوبی درختان و انجام اقدامات فرهنگی باهدف اعتلای فرهنگ حفاظت محیط‌زیست با همکاری آموزش و پرویش، دانشگاه‌ها و ورزش و جوانان را به‌عنوان مهم‌ترین مصوبه‌های اولین جلسه کمیسیون محیط‌زیست اعلام کرد.

 فرماندار بوکان در ادامه این دیدار با تأکید بر حفظ و حراست از محیط‌زیست و مشارکت مردم در این امر مهم افزود: فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست اثرات بسیار مطلوبی در پیشبرد اهداف این بخش دارد چرا که هر گاه کارها به مردم واگذار گردید، نتایج مطلوبی حاصل شد.
 
 خشایار صنعتی بیان اینکه همه باید برای رفع مشکلات شهرستان گام برداریم، ادامه داد: پرداختن به حاشیه‌ها آفت اصلی خدمت به مردم می‌باشد پس لازم است سمن‌ها و همه دست جانداران از ورود به حاشیه‌ها پرهیز کنند و در خدمت صادقانه به مردم تلاش داشته باشند.
 
 وی با بیان اینکه شرایط خدمت در دولت مردمی سیزدهم مهیا شده است، افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در کنار سمن‌ها در جهت رفع مشکلات مردم و توسعه زیرساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست گام بردارند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بوکان نیز در جمع اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد شهرستان، ضمن اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان در حوزه محیط‌زیست و توسعه فضای سبز شهری، افزود؛ شورای اسلامی دوره ششم با شروع و احداث پارک جنگلی نالشکینه و توسعه سرانه فضای سبز به نسبت افزایش جمعیت شهری، همواره بر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و مشورت با کارشناس حوزه محیط‌زیست تأکید کرده است.
 
 گفتنی است که کمیسیون محیط‌زیست پیش‌ازاین با ریاست و مسئولیت شورای شهر بوکان برگزار می‌شد که باتوجه‌به محدود بودن قدرت اجرایی نهاد شورای شهر انبار با اصلاح ساختار، با ریاست فرماندار بوکان تشکیل شده و فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + چهار =