• تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 0:53
  • کد خبر : 2562
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره منابع طبیعی بوکان خبر داد:

ضبط ۱۵ تن چوب قاچاق در بوکان

رئیس اداره منابع طبیعی بوکان از کشف و ضبط ۱۵ تن چوب قاچاق در بوکان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد

به گزارش خبرنگار سرویس محیط‌زیستی بوکان هه‌وال؛ محمد عبدالله وند از توقیف و ضبط بیش از ۱۵ تن چوب جنگلی بلوط از قاچاقچیان چوب در یکی از صعب‌العبورترین نقاط کوهستانی شهرستان بوکان خبر داد.
 
 وی افزود: این عملیات با هماهنگی دادستان و همکاری دیگر نهادهای مرتبط صورت گرفت.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان عنوان کرد: در این عملیات ضربتی که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری دو ارگان شهرستان که اسامی آنها به دلیل حفظ امنیت و رعایت محرمانگی محفوظ می‌ماند صورت گرفت.
 
 عبدالله وند تصریح کرد: در این عملیات ضمن شناسایی یکی از قاچاقچیان، چوب‌های قاچاق به طور کامل ضبط شد.
 
 وی بیان کرد: به علت‌های مختلف همچون مسدودکردن راه‌ها و پخش میخ‌های سه‌گوش فولادی در طول مسیر چنین عملیات با خطرات مختلفی برای همکاران ما همراه است.
 
 عبدالله وند ادامه داد: از کلیه همشهریان عزیز، سازمان‌های مردم‌نهاد، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا استدعا دارد ما را در حفظ حقوق عامه و حفاظت از انفال به‌عنوان میراث آیندگان و یادگار گذشتگان یاری فرمایند.
 
 رئیس منابع طبیعی بوکان بیان کرد: شماره‌تلفن‌های شبانه‌روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع آماده دریافت کلیه گزارش‌ها در حوزه منابع طبیعی است.
 
 وی همچنین در بخش دوم گفتگوی خود با خبرنگار ما به آتش‌سوزی‌های دوماهه اخیر مراتع بوکان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان بوکان در دوماهه اخیر طعمه حریق شده است.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان تصریح کرد: طی دو ماه اخیر و باتوجه‌به خشکی علوفه مراتع و در اثر بی‌احتیاطی دامداران و کشاورزان و متأسفانه سوزاندن پس‌چر مزارع و عدم توانایی در واپایش آن حریق به مراتع سرایت نموده و در مراتع روستاهای قاطانقور، ترکمانکندی، شیخلر و اوچ تپه منجر به سوختن ۱۰۰ هکتار از مراتع این روستاها شده است.
 این مسئول بوکانی افزود: این آتش‌سوزی‌ها با هوشیاری نیروهای مردمی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سمن‌ها واپایش شد.
 
 وی تصریح کرد: لازم است مردم نکات ایمنی را در زمان حضور در مراتع رعایت و از رهاکردن ته‌سیگار در جاده‌ها، ایجاد آتش در مراتع و سطح طبیعت و همچنین کشاورزان و دامداران از سوزاندن پس‌چر مزارع اجتناب کنند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 17 =