• تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 0:16
  • کد خبر : 1572
  • چاپ خبر
بوکان
در پیام تبریک مسئولان بوکانی به مناسبت روز شورا آمده است؛

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت هستند

مسئولان بوکانی در پیام های خود به مناسبت روز شوراهای اسلامی این نهاد را بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی دانستند.
 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ هم‌زمان با نهم اردیبهشت‌ماه مسئولان شهرستان بوکان در پیام‌های جداگانه‌ای روز شوراهای اسلامی را تبریک گفتند.
 
 فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان بوکان در خود به مناسبت روز شورا آورده است:
 
 صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، شورای اسلامی نهادی است که نشان‌دهنده عمق تفکر مردم‌سالاری دینی بوده و ریشه در تعالیم دین مبین اسلام دارد.
 
 فلسفه و بنیاد نهاد شورا مبتنی بر مشارکت مردمی در مدیریت اجتماعی و اداره امور بر اساس خرد و اراده جمعی است. شورا باید تجلی اراده و خواست مردم باشد در غیر این صورت تنها یک نهاد نمایشی در ساختار نظام سیاسی خواهد بود.
 
 با این اوصاف، نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های شورا به‌عنوان حلقه مفقوده این نهاد اجتماعی باید به آن برگردد و اعضای این نهاد باید بار امانت مردم را به صحیح‌ترین شکل آن بر دوش بکشند تا شورا از ماهیت اجتماعی‌اش دور نگردد که در این راستا هوشمندی انتخاب‌کنندگان و مساعدت و همراهی نهادهای حاکمیتی لازمه امر است.
 
 همچنان که نادیده‌انگاشتن بعد مشورتی شورا نگران‌کننده است، اولویت اعضای شورا و کارکرد این نهاد نیز باید نمود پیگیری مطالبات بحق مردم بر اساس خرد جمعی باشد نه دلواپسی و نگرانی برای مناصب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا نهادها و امور روزانه مربوطه که در غیر این صورت در تناقض جدی با وصف امانت‌داری و نمایندگی مردم خواهیم بود.
 
 بدون شک اگر شوراها در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند و نهاد و دستگاهی اجرایی به جایگاه و منزلت شورا واقف باشند، مظهر تحولات اساسی در رفاه شهروندان و آبادی شهر و روستا خواهند بود. اکنون که در روز ملی شوراها قرار داریم برخورد لازم می‌دانم این روز را بر همه شهروندان و همچنین خدمت تمامی شوراهای متعهد به مسئولیت اجتماعی خیش در سطح روستاها، شهرها و بخش‌ها تبریک و تهنیت گفته و در راستای تحقق اهداف مردم‌محور دولت سیزدهم آرزوی موفقیت‌های روزافزون در راستای توسعه و آبادانی شهرستان بوکان و کل کشور را برایشان داشته باشد
 
 فرمانده سپاه بوکان نیز در پیامی شورا را بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت دانست و نوشت:
نهم اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است و شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم و نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در حل مشکلات جوامع محلی دارد.
 
بی شک شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.
 
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست و اراده مردم؛ تعامل و گفتمان را یکی از پایه‌های بنیادین خود قرارداد و اصل شوراها که یک اصل مترقی و روشن در قانون اساسی و از تأکیدات دین مبین اسلام است، به برکت این نظام الهی موردتوجه قرار گرفت.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها را به فرهیختگان و تلاش گرانی که در جایگاهە شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان به خدمتگزاری مشغول و با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کنند را تبریک گفته و امیدوارم در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در تحقق شعار سال به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با اهتمام و جدیت بیشتر و با همکاری همه مسئولان و همراهی مردم عزیز و انقلابی بوکان در مسیر توسعه و بالندگی شهرها و روستاهای این شهرستان با موفقیت گام برداریم.
 فرمانده انتظامی بوکان نیز در پیام خود با اشاره به جایگاه شورا در دین مبین اسلام نوشت: دین مبین اسلام ما را به مشورت در کلیه امورات زندگی و جامعه دعوت می‌کند و شورا و فکر جمعی و مشورت در اسلام جایگاه والایی دارد
 
 بر همین مبنای اسلامی در ایران عزیزمان امورات و اداره کشور در تمام سطوح کشور بر اساس خواست آحاد جامعه صورت می‌گیرد.
 
 شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از نمادهای حاکمیت مردم در انقلاب شکوهمند اسلامی است و نشانه اراده و حق مردم در مدیریت شهر و روستاست.
 
 اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شورها را به تمام رؤسا و اعضای محترم شورهای اسلامی روستاها و شهرهای بوکان و زمینه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم امید است همه منتخبان و نمایندگان مردم بتوانند در راه خدمت صادقانه به جامعه تلاش نمایند

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =