• تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 0:28
  • کد خبر : 2261
  • چاپ خبر
بوکان
برای دومین بار در ماه گذشته؛

شعله‌ورشدن سایت پسماند زباله شیخلر بوکان

بار دیگر و برای دومین بار در ماه گذشته سایت پسماند زباله شیخلر شعله‌ور و دود ناشی از این آتش سوزی آسمان بوکان را غرق در آلودگی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس محیط‌زیستی بوکان‌هه‌وال؛ بار دیگر و تنها بعد از یک ماه از مهار آتش‌سوزی گسترده در سایت پسماند زباله شهر بوکان بار دیگر مردم این شهر شاهد دود غلیظی در آسمان این شهر ناشی از شعله‌ورشدن آتش در همان سایت بودند.

طی ۲۴ ساعت گذشته دوباره آتش‌سوزی گسترده‌ای در سایت پسماند زباله شیخلر که تنها دو کیلومتر از شهر بوکان فاصله دارد شعله‌ور شده و آسمان این شهر را کاملاً پوشانیده است.

قرارگرفتن سایت پسماند شیخلر در مسیر باد غالب اغلب اوقات سبب آلوده‌شدن آسمان بوکان شده هرچند نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی در همان ساعت اولیه آتش‌سوزی‌ها خود را به محل رسانده تا از گسترش شعله‌های آتش جلوگیری کنند.

در همین رابطه و به دنبال آتش‌سوزی ۲۴ ساعت گذشته این سایت پسماند مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: عصر روز گذشته در پی اعلام آتش‌سوزی در مرکز پسماند این شهر بلافاصله گروه مجهزهای مختلف عملیاتی آتش‌نشانی و ماشین‌آلات سنگین این شهرداری به محل اعزام شدند.

ظاهر فیضه افزود: آتش‌نشانان از عصر روز گذشته با بهره‌گیری از سه کامیون آب‌رسان بیش از ۱۲ سرویس آب را بر روی شعله‌های آتش تخلیه کرده و نیروهای واحد ماشین‌آلات نیز با استقرار و بهره‌گیری از هموارساز با استفاده از کامیون‌های سنگین در این سایت، مشغول دفن و اطفای حریق شده‌اند.

وی عنوان کرد: زباله‌های دفن شده در مرکز پسماند که عمر آن به ۲۷ سال قبل می‌رسد، گاز متان تولید می‌کنند.

فیضه ادامه داد: گاز متان قابل‌اشتعال بوده و باعث آتش‌سوزی در سایت دفن زباله شیخلر گردیده است.

این مسئول رسانه‌ای شهرداری بوکان تصریح کرد: همچنین عملیات نصب و راه‌اندازی شیرابه سایت زباله شیخلر نیز که از ماه‌های گذشته و به دستور امیراحمدی شهردار بوکان آغاز گردیده بود به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این پروژه نیز در راستای ساماندهی سایت دفن شیخلر و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از این سایت، با ظرفیت تصفیه ۱۰ مترمکعب شیرابه انجام شده است.

ظاهر فیضه گفت: به اظهار کارشناسان واحد مدیریت پسماند شهرداری بوکان این دستگاه پس از انجام آزمایش‌ها متعدد طراحی و از به‌روزترین روش‌های تصفیه دنیا بهره می‌برد.

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان ادامه داد: بوکان به‌عنوان اولین شهر استان آذربایجان غربی و یکی از اولین شهرهای ایران است که نسبت به راه‌اندازی دستگاه تصفیه شیرابه اقدام کرده است.

لازم به ذکر است اواخر فروردین‌ماه سال جاری و در جریان اعتراض نهادهای مردمی حامی محیط‌زیست و همچنین ترجمان‌های مرتبط دادستان این شهر طی اختیارتی فرصتی دوماهه جهت تعطیلی این سایت به شهرداری ابلاغ کرده بود.

از چند ماه گذشته نیز شهرداری بوکان در حال تکمیل و استانداردسازی سایت جدید پسماند بوکان در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر است که به گفته مدیران شهرداری این مکان طی سه‌ماهه آینده قابل‌بهره‌برداری خواهد بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 11 =