• تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1403 - 0:18
  • کد خبر : 2350
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره امور مالیاتی بوکان عنوان کرد:

سود ۷۲۰ میلیاردی شهرداری از مالیات بوکانیان

رئیس امور مالیاتی شهرستان بوکان از سود ۷۲۰ میلیارد ریالی شهرداری بوکان از دریافت مالیات شهروندان طی ۱۲ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی بوکان‌هه‌وال؛ رئیس اداره امور مالیاتی بوکان به مناسبت هفته مالیات در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح عملکرد اداره مذکور گفت: این اداره طی یک سال گذشته شاهد همکاری و همراهی با مودیان مالیاتی بوده است.
 
 نیک‌خواه با تشکر از مودیان مالیاتی با اشاره به سهم شهرداری از مالیات شهرستان عنوان کرد: شهرداری بوکان سهم ۷۲۰ میلیاردریالی از وصولی‌های مالیاتی این شهرستان را در سال ۱۴۰۲ داشته که مستقیماً به‌حساب آن واریز شده است.
 
 وی بیان کرد: در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز سهم شهرداری بوکان از وصولی‌های مالیاتی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال بوده است.
 
 رئیس اداره امور مالیاتی بوکان افزود: بر اساس این داده‌ها سهم شهرداری سیمینه نیز در سال ۱۴۰۲ و سه‌ماهه نخست سال جاری از این درآمدها جمعاً قریب به هفت میلیارد ریال بوده است.
 
 وی با اشاره به سهم دهیاری‌ها از مالیات شهرستان عنوان کرد: سهم دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۲۱۰ میلیاردریالی بوده که به‌حساب آنان واریز شده است.
 
 نیکی خواه هدف از این گفتگو را اطلاع‌رسانی به عموم مردم دانست و تأکید نمود که شهروندان حق دارند از محل هزینه‌شدن مالیات‌های پرداختی خود اطلاع داشته باشند.
 
 وی تصریح کرد: این امر سبب افزایش مشارکت مردمی در امر پرداخت مالیات و نیز ارتقای فرهنگ مالیاتی خواهد شد.
 
 نیک‌خواه همچنین ادامه داد: جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات مقرر در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از صاحبان مشاغل لازم است برگه مربوطه تا قبل از پایان مهلت قانونی (۱۵ مراد ماه ۱۴۰۳) تکمیل و تأیید شده باشد.
 
 وی همچنین عنوان نمود: مشاغلی که مالیات سال ۱۴۰۲ آنها که به‌موجب پیامک ارسالی به مودیان مبلغ صفر تعیین شده است، نیازی به تأیید برگه مربوطه یا مراجعه به اداره امور مالیاتی ندارند.
 
 در ادامه رئیس امور مالیاتی شهرستان بوکان با تأکید بر تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی و خودداری از واریز نمودن مبالغ غیرتجاری به‌حساب تجاری نمودند.
 
 لازم به ذکر است مهلت ارائه اظهارنامه و یا تکمیل و تأیید برگه تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای صاحبان مشاغل مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ می‌باشد.
 
 مهلت ارسال اظهارنامه برای اشخاص حقوقی و اظهارنامه اجاره املاک نیز ۳۱ تیرماه می‌باشد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 9 =