• تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 0:26
  • کد خبر : 1769
  • چاپ خبر
بوکان
یادداشت؛

سد معابر و شهروندان

امروزه و به علت کم کاری ارگان‌های دخیل همچون شهرداری سد معبر پرچم دار تعرض به حقوق شهروندان بوکانی است.

یادداشت؛ تعطیلی ادامەدار بخش مقابله با سد معبر شهرداری بوکان، سد معابر پرچم‌دار روش جدید تجاوز به حقوق شهروندان!

یکی از تخلفات فاحش و ادامه‌دار بعضی از صنوف شهر بوکان استفاده از پیادەرو و اخیراً خیابان برای انبار اقلام و کالاهاست که نماد بارز نقض حقوق شهروندی است.

نهاد متولی و مسئول برخورد با این تخلفات نیز شهرداری می‌باشد و این نهاد موظف است در راستای تأمین حقوق شهروندی و بازکردن معابر و پیادەروها جهت تردد شهروندان ایفای نقش کند.

نهادی که متأسفانه در بوکان طی یک سال گذشته واحد برخورد با تخلفات سدمعبر را تعطیل کرده و به هیچ‌کدام از وظایف خود در این راستا عمل نمی‌کند.

ترک فعلی که جرم محسوب شده و اخیراً داد شهروندان این شهرستان را درآورده است.

انفعال ادامەدار شهرداری در این مقوله، باعث شده است صنوف متخلف نیز چند قدم جلوتر آمده و علاوه بر تصرف کامل پیادەروها در بعضی از امکان پرتردد خیابان را نیز به عرصه و ملک شخصی تبدیل کرده و اجازەی تردد و پارک خودروها را نمی‌دهند!

انبار گستردەی کالاها و جدیداً نصب پرچم‌های تبلیغاتی در خیابان، جدیدترین تخلفی می‌باشد که در راستای انفعال شهرداری روی داده است.

تمرکز شورا و شهرداری بوکان در طی دو سال گذشته بر روی فعالیت‌های عمرانی هرچند قابل‌تمجید و تقدیر می‌باشد؛ اما تعطیلی سایر وظایف محوله، باعث کم‌رنگ‌شدن اقدامات مثبت شده است.

سد معبر و انبار کالاها در پیادەروها و خیابان، علاوه بر ترافیک و نمایش چهرەای هرج‌ومرج‌گونه از شهر، بازی عیان با اعصاب و روان مردمی است که در یک شهر کوچک نه جایی برای پارک خودرو دارند و نه جایی برای پیادەروی راحت!

از آنجا که ظاهراً شهرداری، خیال انجام‌وظیفه در موضوع سد معبر را ندارد، چارەای جز التماس به صنوف متخلف باقی نمی‌ماند و لازم است صنوفی که برای منافع شخصی اعصاب و روان شهروندان را نشانه گرفتەاند، کمی انصاف داشته باشند و انفعال شهرداری را به انگاره به جان هم انداختن شهروندان تعبیر کرده و کمی از تخلفات خود بکاهند تا شهر نفسی تازه کند!

هرچند نباید این موضوع را فراموش کرد که یکی از بندهای استیضاح شهردار قبلی در شورای اسلامی شهر بوکان که چهار ماه قبل انجام گرفت عدم توجه شهرداری به چالش سد معبر بود.

حال بل گذشت چهار ماه از برکناری شهردار وقت نه شهردار جدید انتخاب شده و نه چالش سد معبر در بوکان حل شده است.

هرچند معضل سد معبر تنها برای این دوره از شورای شهر و شهرداری بوکان نبوده و چالشی ۲۰ساله است که نیاز است برای حل آن از برنامه‌های کارشناسی شده استفاده شد تا هم حقوق شهروندان رعایت شود و مشکلات جدیدی نیز برای کاسبان ایجاد نگردد.

جدای از شهرداری، چندین ارگان دیگر نیز در قضیه سد معبر دخیل هستند که لازم است با همکاری بیشتر با هم معضل سد معبر در پیاده‌روهای کم‌عرض بوکان را برای همیشه حل و یا کاهش دهند.

امید است شهرداری و شهروندان هر دو به وظایف قانونی خود در شهر به‌عنوان مجری خدمات شهری و شهروند قانون‌مدار عمل کنند تا شاهد ایجاد مزاحمت در پیاده‌روها برای مردم و همشهریان نباشیم.

خبرنگار: کوروش رسولی
ژورنالیست ایرانی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 10 =