• تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 6:35
  • کد خبر : 1395
  • چاپ خبر
پسماند
اداره محیط‌زیست بوکان اعلام کرد:

سایت پسماند شیخلر آخر خردادماه مهروموم می‌شود

  رئیس سازمان محیط‌زیست بوکان از التیماتوم دادستان به شهرداری این شهر در راستای مهروموم سایت پسماند شیخلر تا آخر خرداد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس محیط‌زیستی بوکان هه‌وال؛ دبیر کارگروه پسماند این شهرستان صبح امروز سه‌شنبه در جریان بازدید دادستان و رئیس دادگستری بوکان از سایت پسماند شیخلر و محل سایت جدید پسماند قورمیش، ضمن اشاره به مصوبه قبلی شورای حفظ بیت‌المال و حقوق عامه گفت: انتقال سایت پسماند شیخلر می‌بایست تا آخر خرداد اجرایی شود و حل این معضل در راستای رفع بسیاری از مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی، نیازی ضروری به شمار می‌آید.
 
رحیم عبدالکریم ضمن اشاره به شرایط بحرانی مرکز دفن شیخلر و تبعات اجتماعی و زیست‌محیطی آن افزود: متأسفانه علی‌رغم وعده‌های داده شده ما شاهد عملیات میدانی در سایت جدید قرمیش نبودیم و این مسئله می‌تواند باعث کاهش اعتماد عمومی شود.
 
علی زاهد، دادستان بوکان نیز ضمن ابراز نگرانی از تعلل مدیریت شهری در بحث پسماند، گفت: هر گونه دیوان‌سالاری اداری و تعلل در امورات مرتبط با جابه‌جایی سایت پسماند غیرقابل‌قبول است.
 
 وی ادامه داد: با توجهە بە تبعات اجتماعی و آلایندگی غیرقابل‌کنترل آن، سایت پسماند شیخلر در آخر خرداد مهروموم خواهد شد.
 
 سرپرست شهرداری بوکان هم گفت: تمام توان مدیریت شهری برای تکمیل زیرساخت‌ها و انتقال در زمان مقرر بکار گرفته خواهد شد.
 امیرمحمدی افزود: سالیان متمادی است که متأسفانه هیچ ایده قابل اجرای برای حل چالش پسماند بوکان به‌صورت استاندارد و علمی ارائه نشده بود که البته در چند ماه گذشته و با حمایت‌های مدیریت شهری ما شاهد جانمایی و آغاز ساخت استاندارد محل پسماند شهری در بوکان هستیم.
 
 وی تصریح کرد: ان‌شاءالله در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد جابه‌جایی سابت پسماند بوکان خواهیم بود که البته کاملاً استاندارد و بر اساس معیارهای روز در حال احداث است.

سایت پسماند شیخلر طی دو دهه گذشته و با افزایش سرسام‌آور جمعیت شهری و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر باد غالب به یکی از اساسی ترین چالش های زیست محیطی و سلامت بوکان تبدیل شده است.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =