• تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 1:07
  • کد خبر : 1336
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

 روند آبرسانی به مجتمع‌های روستایی باید تسریع یابد

فرماندار بوکان با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرم سال بر لزوم تسریع در روند آبرسانی به مجتمع‌های روستایی بوکان تاکید و اتمام این پروژها را بسیار مهم دانست.

به گزارش سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این بازدید دستور تسریع در روند اجرای پروژه‌ها در راستای جبران کمبود آب در هسته‌های جمعیتی پیرامون شهر بوکان صادر شد.

وی افزود: ضمن دستور تسریع در روند اجرای پروژه‌ها از نزدیک نیز در جریان مسائل و مشکلات این پروژه و نحوه اجرای آن قرار گرفتیم.

فرماندار بوکان تصریح کرد: در این بازدید از مجتمع‌های آبرسانی شیخلر، کهریزه محمودآباد، اینگیجه و دهکده دامداران بازدید شد

مقام عالی دولت در بوکان تصریح کرد: باتوجه‌به تنش‌های آبی دامنگیر این روستاها و قول مساعد به اهالی در راستای حل مشکل کمبود آب شرب، دستوراتی مبنی بر تسریع در انجام عملیات توسطِ پیمانکاران و مهلت پیگیری امور آب و فاضلاب و برق شهرستان صادر شد.

خشایار صنعتی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی برای تأمین آب شرب سالم در تمام مراکز جمعیتی و مناطق روستایی شهرستان بیان کرد: در مسیر نهایی‌سازی اجرای پروژه‌ها و تحقق برنامه‌های محرومیت‌زدایی بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود استانی و شهرستانی استفاده شود.

صنعتی افزود: در مسیر تحقق مطالبات مردم و به‌منظور رفع مشکلات مجتمع آبرسانی باید از هم اکنون مدیران مربوطه با حضور در میان مردم پاسخگوی مطالبات آنان باشند، تا قبل از ورود به فصل گرما نیازهای این حوزه مرتفع گردد.

وی با اشاره به اولویت‌های شهرستان و اهمیت آب‌رسانی ضمن انجام پیگیری‌های میدانی و تماس با مسئولین استان و پیمانکاران مربوطه به مدیران ادارات خدمات‌رسان طی یک بازه زمانی محدود مهلت داد تا حصول نتیجه مطلوب پیگیر نهایی‌سازی آبرسانی به روستاهای خط مقدم نیاز آبی باشند.

شهرستان بوکان در حوزه پایین آبریز دریاچه ارومیه و به علت موقعیت خواص جغرافیایی دارای آب‌وهوای گرم و خشک در فصل تابستان می‌باشد که همین مهم و کاهش آب‌های زیر زمینی سبب ایجاد تنش آبی در سطح شهرستان به‌ویژه در روستاهای آن شده است.

جدای از این مهاجرپذیر بودن شهر بوکان و به دنبال آن گسترش حاشیه‌نشینی به‌ویژه در روستاهای نزدیک منابع تولید آب شرب این شهر را در فصول گرم با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

هرچند رئیس اداره آبفا بوکان روز گذشته و در گفتگو با رسانه‌ها از عدم اعتبار موجود برای احداث و تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی خبر داده بود؛ ولی آنچه هم اکنون عیان است اتمام دو منبع آب دو و یک هزارلیتری کهریزه و ناچیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی ( ع) و بهره‌برداری از آنان طی چند هفته آینده می‌باشد.

جدای از این دو پروژه مهم که می‌تواند آب شرب روستاهای شیخلر، کهریزه، شهرک دامداران، ناچیز، اوچ‌تپه و چند روستای حاشیه‌ای با جمعیت چند هزارنفری بوکان تأمین کنند قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در پنج محور روستای در حال آب‌رسانی به دوردست‌ترین نقاط شهرستان هستند.

امید است مدیران شهری به‌جای چوب لای چرغ گذاشتن با جدید و جهادگونه در راستای رفع چالش‌های موجود شهرستان و تسریع در اتمام پروژه ۱۶۵ روستای گام بردارند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =