• تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 0:17
  • کد خبر : 1807
  • چاپ خبر
بوکان
دبیر هیئت بورد فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت؛

رشته فوریت‌ها در دانشکده پرستاری بوکان می‌ماند

دبیر هیئت بورد فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت از ادامه فعالیت و ماندگاری رشته فوریت‌های پزشکی در دانشکده پرستاری بوکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت بوکان‌هه‌وال؛ با پیگیری‌های گسترده مدیریت بهداشت و درمان بوکان حذف رشته فوریت‌های پزشکی از دانشکده پرستاری این شهرستان منتفی شد.
 
 روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه با حضور دبیر هیئت بورد فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در بوکان، ادامه فعالیت و تدریس رشته پرطرف‌دار فوریت‌های پزشکی در دانشکده پرستاری این شهرستان تثبیت شد.
 
 در حاشیه این بازدید مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در تشریح این خبر به خبرنگار ما گفت: شهرستان بوکان دارای پتانسیل‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و تحصیلی خاص بوده و در سطح کشور تأثیرگذار است.
 
 علی حسین‌زاده افزود: هرساله تعداد آمار قبولی داوطلبان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بوکانی نسبت به شهرهای هم‌جوار به‌مراتب بیشتر است لذا بایستی این مهم در سطح کلان و بادید متفاوت‌تر و بهتر موردتوجه قرار گیرد.
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: متأسفانه با وجود تمام این پتانسیل‌ها تا کنون اقدام خاصی در حوزه تأسیس دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های تخصصی در حوزه سلامت در این شهرستان انجام نگرفته است هرچند طی چند سال گذشته و با تلاش مدیریت شهری شاهد راه‌اندازی دانشکده پرستاری در این شهر بودیم.
 
 حسین‌زاده بیان کرد: نیاز است برای حفظ و توسعه این دانشکده در جهت تأمین خدمات، امکانات و جذب اعتبارات و رشته‌های جدید تلاش شود تا در آینده نزدیک شاهد ارتقای آن به دانشگاه باشیم.
 
 وی افزود: باتوجه‌به نیاز مبرم این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده موفق به پذیرش دانشجو و اخذ دو رشته در مقطع کارشناسی در رشته‌های بهداشت و فوریت‌های پزشکی در نیم‌سال دوم سال ۱۴۰۲ شدیم و باتوجه‌به جمعیت و موقعیت جغرافیایی بوکان باید با تمام توان برای ارتقای سطح سلامت، آموزش و توسعه آن تلاش شود.
 
حسن نوری دبیر هیئت بورد فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار نمود: باتوجه‌به جلسه‌ای که در وزارت برگزار شد تصمیم بر عدم تأیید و حذف رشته فوریت‌های پزشکی در بوکان داشتیم، منتهی بر اساس بازدیدهای امروز، شواهد و توضیحات مدیران استانی و شهرستانی دیدگاه ما کاملاً تغییر کرد.
 
 وی تصریح کرد: در ابتدا تصور بنده بر این بود که در دانشکده بوکان پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی است و با این اقدامات مثبت و مؤثر خواستم امروز پیشنهاد دانشجو در مقطع کارشناسی را بدم و از حذف آن منصرف شدیم، لذا در این راستا دانشکده بوکان موفق به کسب رتبه عالی به مدت دو سال متوالی می‌باشد.
 
 حسن نوری در نهایت از تلاش‌های مدیر شبکه بهداشت و درمان، ریاست دانشکده و اساتید این مجموعه تشکر و قدردانی و ابراز خرسندی نمود.
 
 در ادامه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار بوکان‌هه‌وال گفت: باتوجه‌به وجود اساتید جوان شاغل در مجموعه دانشکده، قطعاً این شاهد در حوزه آموزش عالی آینده روشنی خواهد داشت.

انتهای‌خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =