• تاریخ انتشار : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 15:40
  • کد خبر : 1820
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

دهه کرامت، روزهای اقتدا به مکرمین است

امام جمعه بوکان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ارادت اهل سنت به ائمه اطهار، دهه کرامت را روزهای اقتدا به مکرمین در میان مذهب تسنن دانست

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بوکان با اشاره به جشن‌های دهه کرامت در میان اهل‌سنت گفت: اهل‌سنت ارادت خاصی به امامان معصوم و اهل‌بیت دارند.
 
 وی افزود: دهه کرامت در واقع دهه اقتدا به مکرمین می‌باشد که اهل‌سنت نیز در این مورد همتا و همراه با برادران اهل‌تشیع پیشتاز است.
 
 امام‌جمعه بوکان وی با بیان اینکه امام رضا (ع) و بارگاه منور رضوی محور و مأمن و کانون وحدت است، افزود: هرساله بسیاری از هم‌وطنان اهل‌سنت از اقصی‌نقاط کشور خود را به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌رسانند و این مهم نشان از ریشه‌دار بودن محبت اهل‌بیت در دل همه مسلمانان است.
 
 ماموستا احمدی با اشاره به‌روز دختر نیز ادامه داد: ولادت حضرت معصومه (ع) که به نام روز دختر نام‌گذاری شده نشان از توجه بزرگان دین اسلام به مقام دختر است.
 
 وی بیان کرد: در شرایط فعلی و با رسیدن انقلاب اسلامی به دهه پنجم حیات خود، شاهد اوج‌گرفتن دختران این سرزمین در همه عرصه‌های مهم اقتصادی، علمی، ورزشی و غیره هستیم.
 
 امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: دختران این سرزمین امروزه با تاسی از بزرگان دین همچون حضرت فاطمه و معصومه ( ع) قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کرده و می‌کنند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های مناسک حج تمتع ادامه داد: حج ظرفیت عظیمی است که باید همه زائران در راستای تحکیم وحدت و همدلی و ترویج پیام صلح و دوستی و برادری گام بردارند.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی تصریح کرد: بهتر است افراد اعزامی به مناسک حج به‌جای دعوت‌های آن‌چنانی، به یاری مستمندان و فقیران بشتابند.
 
 این ماموستای اهل‌سنت افزود: حج قوانین خاصی دارد که از همان آغاز سفر آغاز و تا پایان برگزاری مناسک ادامه دارد که نیاز است همه کاروان‌ها به آن عمل کنند.
 
 وی با بیان اینکه حج تمتع فرصت خوبی برای مسلمانان است تا از احوال برادران خود در کشورهای مختلف باخبر شوند گفت: مراسم برائت از مشرکین نماد قدرت و ابهت اسلام می‌باشد و پیام مسلمانان در این مراسم خطاب به کشورهای استکباری این است که در صورت حفظ وحدت اسلامی، نمی‌توانند هیچ توطئه‌ای علیه مسلمانان را به سرانجام برسانند.
 
 امام‌جمعه بوکان ادامه داد: نژاد، زبان، پوست و شهرت در بین مسلمانان دارای برتری نیست و در انجام مناسک حج همه با یک لباس عبادت کنند و در یک نقطه جمع شوند که این مهم نشان از یکسانی همه امت اسلام در نزد خالق یکتا است.
 
 وی گفت: مسلمانان جهان با شکل و پوشش واحد به عبادت می‌پردازند تا وحدت خود را به رخ کفار بکشند.
 
 ماموستا احمدی افزود: مسلمانان در صورت توانایی مالی باید امر حج را به جا آورد؛ اما عمل‌کردن به دستور خداوند و دین‌داری بسیار حائز اهمیت بوده و انگیزه تشرف به خانه خداست.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =