• تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 0:03
  • کد خبر : 2956
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره محیط زیست بوکان خبر داد:

دستگیری فرد حیوان آزار در بوکان

 
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان از اقدام قاطع این اداره در بازداشت فرد حیوان آزار در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس محیط‌زیست بوکان‌هه‌وال؛ رحیم عبدالکریم در این باره به خبرنگار ما گفت: فردی که در یکی از روستاهای بخش سیمینه این شهرستان اقدام به آزار و کشتن یک قلاده روباه کرده بود، طی اقدامات و بررسی‌های اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان شناسایی شد.
 
 او افزود: این فرد متخلف، در چند روز اخیر به دنبال اقدام و پیگیری این اداره دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.
 
 عبدالکریمی تأکید کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان هرگونه حیوان آزاری را محکوم کرده و با این‌گونه موارد با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد کرد.
 
 همچنین به دنبال مرگ هزاران قطعه ماهی در سد شهید کاظمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان در خصوص این رویداد نیز به خبرنگار ما گفت: باتوجه‌به گزارش‌ها مردمی و نظر به جلوگیری از هرگونه آسیب زیستی و اجتماعی، این مسئله از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوکان در دست بررسی قرار گرفت.
 
 وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته محرز گردید این اتفاق در محدوده بالادست سد شهید کاظمی و حوزه شهرستانی سقز رخدادها و خارج از حوزه استحفاظی شهرستان بوکان می‌باشد.
 
 عبدالکریمی تصریح کرد: باتوجه‌به اهمیت موضوع، مسئله فوق‌الذکر از طریق همکاران محیط‌زیست سقز پیگیری و اذعان شد نمونه‌های تلف شده جهت کالبدشکافی به دامپزشکی استان ارجاع داده شده و تحلیل آب محل تلفات ماهیان در دست بررسی می‌باشد.
 
 رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بوکان عنوان کرد: برای این مهم کارگروهی در سطح شهرستان تشکیل شده و بعد از اعلام نتایج آزمایش‌ها، دراسرع‌وقت خدمت مردم طبیعت دوست و عزیز سقز و بوکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
 هفته گذشته نیز فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان غربی از دستگیری یک متخلف حیوان آزار در شهرستان ارومیه خبر داده بود.
 
 در سال‌های اخیر چندین مورد گزارش حیوان آزاری در استان آذربایجان غربی منتشر شده است، این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که متأسفانه به‌رغم تمامی تأکیدها و آموزهای دینی و اخلاقی موجود، نقض حقوق حیوانات و آزار آنان از سوی افراد معلوم‌الحال ادامه دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =