• تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 0:30
  • کد خبر : 2107
  • چاپ خبر
بوکان
فرمانده انتظامی بوکان خبر داد:

دستگیری باند سارقین منزل در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از شناسایی و دستگیری پنج نفر سارق و مال‌خر در ارتباط با ۱۵ فقره سرقت منازل در سطح شهرستان خبر داد.
 

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ رئیس پلیس در تشریح این خبر به خبرنگار ما گفت: پنج نفر سارق و مال‌خر در ارتباط با ۱۵ فقره سرقت منازل در سطح شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
 
 سرهنگ موسی بهاری ادامه داد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سرقت و باتوجه‌به تشکیل چند فقره پرونده با موضوع سرقت از منازل شهروندان، شناسایی سارقین و کشف سرقت‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
 وی افزود: کارآگاهان ویژه مبارزه با سرقت در پلیس آگاهی شهرستان، پس از بررسی‌های فنی و تخصصی، ۳ نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنها را دستگیر نمودند.
 
 بهاری ادامه داد: سارقین در تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده به ارتکاب ۱۵ مورد سرقت منزل اعتراف نمودند که با ردگیری اموال مسروقه، دو نفر مال‌خر نیز دستگیر شدند.
 
 گفتنی است متهمین پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
 
سرهنگ بهاری در ادامه از برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و اجرای طرح‌های امنیت‌محور پلیس و اعلام شهروندان مبنی بر اینکه تعدادی افراد با موتورسیکلت سنگین غیرمجاز (با حجم موتور بالا) و فاقد پلاک اقدام به ایجاد صدای نابهنجار و تخطی از قوانین راهنمایی‌ورانندگی و حرکات خطرآفرین در سطح شهر و ایجاد نگرانی برای شهروندان می‌نمایند مأمورین به محلات اعلامی اعزام شدند.

 وی افزود: در این راستا و بعد از حضور مأموران سه دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

بهاری تصریح کرد: پلیس با رانندگانی و راکبین خودرو و موتورسیکلت که با وسیله نقلیه خود موجب هنجارشکنی و ایجاد نگرانی برای شهروندان شوند برخورد می‌نماید.

فرمانده انتظامی بوکان ادامه داد: قطعاً رعایت مقررات راهنمایی‌ورانندگی می‌تواند ضمن برقراری آرامش و نظم ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور، باعث کاهش تصادفات و به‌تبع آن کاهش خسارات مالی و جانی شود.

 سرهنگ موسی بهاری ماه پیش نیز در گفتگو با خبرنگار ما از توقیف انواع خودرو در ارتباط با تخلفات رانندگی در سطح معابر شهری خبر داده بود.
 
 وی عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات شهروندان عزیز مبنی بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و به‌منظور کاهش تصادفات رانندگی، طرح ارتقای نظم و آرامش ترافیکی در سطح شهرستان بوکان اجرا گردید.
 
 رئیس پلیس بوکان افزود: در اجرای این طرح تعداد ۱۱۰ دستگاه خودرو به دلیل تغییر در وضعیت (مانند: تغییر ارتفاع، نصب اگزوز و ایجاد صدای نابهنجار، شیشه دودی)، حرکات حادثه‌ساز (مانند: حمل بار به‌صورت مخاطره‌آمیز، سرعت حرکات نمایشی و ویراژ)، آلودگی صوتی، مزاحمت و…توقیف گردید.
 
 وی ادامه داد: بر اساس نوع تخلف تعدادی از این خودروها به پارکینگ منتقل و تعدادی نیز به‌صورت ساعتی توقیف که این خودروها پس از توجیه و آموزش رانندگان رفع توقیف شدند.
 
 بهاری تصریح کرد: برخورد با نابهنجاری‌های ترافیکی ادامه دارد و ان‌شاءالله شهروندان گرامی همانند همیشه ضمن رعایت قوانین راهور، در زمینه انضباط ترافیکی با پلیس همراهی خواهند نمود.
 
 موسی بهاری در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار بوکان‌هه‌وال با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت درون و برون‌شهری در سطح شهرستان عنوان کرد: متأسفانه به دلایل متعدد در سال گذشته شاهد افزایش ۷۱ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در سطح جاده‌های مواصلاتی و خیابان درون‌شهری بوکان بودیم.
 
فرمانده پلیس بوکان همچنین با اشاره به آمار استثنایی یک ماه گذشته سال جاری که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس و همراهی مردم به دست آماده تصریح کرد: در ۳۵ روز گذشته شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌های خرد و کلان، ۶۰ درصدی خودرو، ۸۶ درصدی مغازه و افزایش ۶۵ برابری کشف به وقوع بودیم.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − دو =