• تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 1:04
  • کد خبر : 1822
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

دختران امروز امید فردای جامعه هستند

فرماندار بوکان در مراسم تجلیل از بانوان نخبه و موفق این شهرستان دختران امروز را امید فردای جامعه دانست که می‌توانند با حفظ معنویات سبب پویایی و پیشرفت کشور شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ هم‌زمان با آخرین روزهای دهه کرامت و همچنین سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) و با حضور جمع کثیری از دختران نخبه و مدیران بوکانی ویژه‌برنامه‌ای در سالن سردار سلیمانی این شهر برگزار شد.
 
 خشایار صنعتی در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه ( س) و روز دختر به همه دختران بوکانی گفت: زنان در جامعه دینی و فرهنگی ما بر اساس معیارها همیشه جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.
 
 صنعتی گفت: سالروز میلاد باسعادت دخت رسول اکرم حضرت فاطمه معصومه (س) که به نام روز دختر و آغاز دهه کرامت نام‌گذاری شده فرصتی مغتنم برای تجلیل، ارج‌نهادن و تکریم از دختران ارجمند، عفیف، مؤمن و تلاشگر ایران اسلامی است.
 
 خشایار صنعتی افزود: دین و آئین اسلام منزلت ویژه‌ای برای بانوان از سطح خانواده تا جامعه قائل می‌باشد و این مقام و منزلت به‌صورت کامل از دیدگاه قرآن بیان شده است.
 
وی گفت: دختران امروز که امیدهای روشنی‌بخش فردای جامعه هستند، نقش بسیار حساسی در رشد و تعالی فکری و فرهنگی اجتماع خواهند داشت.
 
 صنعتی بیان کرد: برخورداری از منزلت اجتماعی، شخصیت بی‌نظیر که آنان را به جایگاه واقعی و مقام والای خود نزدیک نماید، از نیازهای دختران ما می‌باشد که امروز دختران ایران و بالاخص شهرستان بوکان هم‌پای پسران در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند.
 
نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان بیان کرد: این از افتخارات جامعه ماست که علی‌رغم همه تبلیغات منفی این حضور پرشور و ارزشمند در تمام عرصه‌ها به رسمیت شناخته شده است.
 
 صنعتی ادامه داد: امروزه در جامعه اسلامی ایران به معنای واقعی جایگاه تربیتی و انسان‌ساز بانوان در مسیر تعالی قرار گرفته و با درنظرگرفتن ضرورت‌های آموزش‌پذیری و دانش‌پذیری این قشر سرنوشت‌ساز، قطعاً آینده‌ای روشن را برای نسل‌های آینده رقم خواهد زد.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان اضافه کرد: امروزه دختران ایران اسلامی با حفظ ارزش‌های دینی خود در حال پیمودن قله‌های افتخار در همه حوزه‌ها هستند و این مهم نشان از بالندگی و پویایی بانوان این سرزمین است.
 
 خشایار صنعتی عنوان کرد: آینده و پیشرفت این سرزمین به پویایی، بالندگی و حفظ جایگاه زن بر اساس فرهنگ و دین ما در جامعه بستگی دارد، زیرا بانوان این سرزمین ستون‌های استوار کانون خانواده هستند.
 
 فرماندار بوکان تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس دین مبین اسلام والاترین جایگاه را برای زن قائل است، و گواه آن نیز موفقیت زنان در عرصه‌های مختلف می‌باشد.
 
 وی در پایان بیان داشت: با نگاهی کوتاه به موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و دانشگاهی ایران اسلامی که توسط دختران این سرزمین کسب شده، جایگاه ویژه آنان در جامعه نمایان می‌شود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =