• تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1403 - 14:30
  • کد خبر : 1356
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان در خطبه های نماز جمعه:

خشونت و ترور به شدت محکوم است

امام جمعه بوکان با اشاره به شهادت تعدادی از حافظان امنیت در سیستان، خشونت و ترور را از جانب هر فرد، جریان، فرقه، حزب و مذهب عملی ضدانسانی و اسلامی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با تبریک عید سعید فطر ماه رمضان را از جمله برترین ماه‌ها نزد خداوند دانست و گفت: رمضان ماهی است که در آن مؤمنان به تزکیه، رازونیاز بیشتر و همچنین تلاش برای خودسازی جسمی و روحی روی می‌آورند.
 
 وی ادامه داد: عید فطر هدیه خداوند به مؤمنانی است که ماه مبارک رمضان را به سربلندی و افتخار پشت سر گذاشتند.
 
 امام‌جمعه بوکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خشونت و ترور از جانب هر فرد، جریان، فرقه، حزب و مذهبی، باشد عملی ضدانسانی و اسلامی بوده و محکوم است.
 
 وی اضافه کرد که خداوند می‌فرماید: انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعاً یعنی اینکه قتل یک فرد بیگاه نزد الله به‌مثابه قتل‌عام کل بشریت است از دیدگاه قرآن و پیامبر فرمود؛ مال و خون و آبروی مسلمان بر مسلمان حرام است و حتی غیر مسلمانی که در حال محاربه با مسلمین نباشد باز هم خون و جان و مالش بر مسلمان حرام مطلق است و این از افتخارات ما مسلمین است که دین ما را این‌گونه آموزش داده است.
 
 ماموستا احمدی عنوان کرد: انجام عملیات‌های تروریستی، انتحاری و انفجار که این روزها در سیستان انجام و طی آن تعدادی از حافظان امنیت کشور به درجه رفیع شهادت رسیدند به‌شدت محکوم است.
 
 امام‌جمعه بوکان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت‌های غیرانسانی پرهیزانه صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در جلوی چشم تمام سازمان‌های مدعی حقوق بشر، رهبران مرتجع منطقه و جهانی بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه که بسیاری از آنان زنان و کودکان بودند شهید شدند.
 
 این ماموستای برجسته اهل‌سنت عنوان کرد: متأسفانه چشم، گوش و دهان تمام مدعیان آزادی و حقوق بشری بروی جنابت‌های نکبت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه بسته شده است.
 
 امام‌جمعه بوکان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه عنوان کرد: رهبر انقلاب در تمام سخنرانی‌های خود با اشاره‌ای به نگرانی‌های گسترده در خصوص اقتصاد، تلاش برای سروسامان دادن به این موضوعات را از مهم‌ترین برنامه‌های مدیران و مسئولان دانست.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی تصریح کرد: دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب، خواسته‌ها و مشکلات اقتصادی مردم است و دولتمردان و دستگاه‌های مختلف باید با تمام توان در این راستا گام بردارند.
 
 وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف اقتصاد است، یادآور شد: مدیران و مسئولان شهرستانی با حفظ وحدت کلمه و انسجام، در راه رفع مشکلات این شهر از جمله معیشت، اجاره مسکن، سرانه فضای آموزشی و بهداشتی، راه‌ها و کاهش تنش آبی در منطقه گام بردارند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =