• تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 0:26
  • کد خبر : 2613
  • چاپ خبر
بوکان
معاون نظارت بهره‌برداری آب شرکت آبفای آذربایجان‌غربی؛

برطرف شدن تنش‌آبی در بوکان

معاون نظارت بهره‌برداری آب شرکت آبفای آذربایجان‌غربی از برطرف شدن مشکلات مربوط عه تنش‌های آبی در سطح شهرستان بوکان به صورت اضطراری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ تنش آبی تابستان سال جاری در بوکان بسیاری از مدیران این شهرستان و حتی استان را به تلاش شبانه‌روزی برای رفع این چالش واداشت.
 
 هر روزه بسیاری از مناطق شهری و روستای بوکان با مشکل قطع یا افت شدید فشار آب روبه‌رو بوده که همین مهم سبب گلایه و ناراحتی بسیاری از شهروندان این شهرستان شده است.
 حال با فروکش‌کردن گرمای مردادماه و عبور از این روزهای پرتنش آبی شاهد حضور مدیرکل نظارت بهره‌برداری آب شرکت آبفا استان در بوکان بودیم.
 
این مدیر استانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های میدانی آب بوکان برای کاهش تنش‌های آبی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اجرای پروژه خط دوم خط انتقال آب شهر بوکان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خصوصاً بهره‌برداری از خط ثقلی آن که می‌تواند ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه به کمبود آب شهر کمک کند تا پایان آبان‌ماه ضروری است.
 
 مجتبی نجفی افزود: پروژه‌های آب‌رسانی در راستای کاهش تنش آبی در سطح شهرستان باید در اولویت برنامه‌های مدیریت شهرستان قرار داشته باشد.
 
 وی با اشاره به پروژه‌های جاری سطح شهر بوکان عنوان کرد: حفر دو چاه جدید در روستای حصار و یک چاه در منطقه ساحلی در راستای رفع اضطراری مشکلات مناطق شمال و جنوب شهر هم اکنون در حال اجرا هستند که البته با تلاش مدیریت شهری چاه‌های روستای حصار به شبکه خانگی وصل شده‌اند.
نجفی بیان کرد: پروژه‌های مهم دیگری همچون پروژه ۱۶۵ روستای بوکان و فاز دوم آب‌رسانی به شهر بوکان از چاهای فلمن ساریقامیش هم اکنون توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام سپاه و یک شرکت دیگر در حال اجرا است که خوشبختانه هر دو پروژه از پیشرفت‌های خوبی برخوردار هستند.
 
 معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا آذربایجان غربی تصریح کرد: با اتمام این دو پروژه شاهد رفع ۱۰۰ درصدی تنش آبی در سطح شهرستان بوکان تا چند دهه آینده خواهیم بود.

 مدیر امور آب و فاضلاب بوکان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به کمبود شدید مخازن در شهر بوکان به میزان ۵۱ هزار مترمکعب عنوان کرد: برای بهره‌وری لازم از پروژه‌های در دست اقدام بایستی مخازن متعددی در مسیر انتقال ایجاد شود.
 
 سلمان خدایاری افزود: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها تخصیص اعتبار خصوصاً یک باب مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی برای شمال شهر و یک مخزن دو هزارمترمکعبی برای منطقه شهید نجاری و کوچه‌های طرغه امیرآباد بسیار لازم و فوری می‌باشد.
 
 وی افزود: در صورت عدم اجرای بخش ثقلی آبرسانی و اجرای مخزن در سال آینده شهر بوکان با تنش آبی شدید مواجه خواهد بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 2 =