• تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 0:55
  • کد خبر : 1764
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

حفظ میراث ناملموس از وظایف دولت ها است

فرماندار بوکان حفظ هویت‌ملی، فرهنگ، زبان و میراث ناملموس را یکی از وظایف مهم دولت ها در برابر آیندگان دانست.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ در آستانه برگزاری آئین تجلیل از سید ابراهیم اسماعیل‌زاده از اساتید برجسته موسیقی کردستان در بوکان فرماندار این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استاد “سید ابراهیم اسماعیل‌زاده” موجب اعتلای میراث ناملموس شده و پرچم‌دار فرهنگی است که باید به نسل آینده منتقل کنیم.
 
وی افزود: تاریخ کهن کشورمان از جغرافیایی رنگین در عرصه هنر و موسیقی حکایت دارد، از دشت‌های سیستان تا کوه‌های آذربایجان میراث‌دار هنرمندان نام‌آوری است که موجب اتحاد و انسجام تمدنی گران‌بها و ارزشمند شده‌اند که در جغرافیای میهن ما شکل‌گرفته‌اند.
 
 فرماندار شهرستان بوکان عنوان کرد: برای ما موجب افتخار است که در مهد هنرمندان، شهر بوکان باری دیگر به پیشواز بزرگداشت هنرمندی شناخته شده در منطقه خودمان خواهیم رفت.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان بیان کرد: هنرمند فرهیخته “استاد سید ابراهیم اسماعیل‌زاده” موجب اعتلای میراث ناملموس شده و پرچم‌دار فرهنگی است که همه ما وظیفه داریم آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
 
صنعتی تصریح کرد: حفظ زبان و هویت ملی و انتقال فرهنگ و ارزش‌هایی که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است، از وظایف مهم ماست و یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بهادادن به اتحاد و همگرایی بیشتر و پایداری و مقابله با هجمه فرهنگی بیگانه می‌باشد.
 
 وی افزود: امروزه شاهد هستیم که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رهبری افکار عمومی را برعهده دارند و ما از هنرمندان خود تجلیل و قدردانی می‌کنیم که در این راستا برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ این سرزمین تلاش و کوشش وافری داشته‌اند.
 
 خشایار صنعتی ادامه داد: بوکان از نظر هنر و ادبیات بسیار غنی و دارای فرهنگی با پیشینه‌ای ماندگار می‌باشد که برای حفظ و پاسداشت آن نیاز است که خالقان این تاریخ پرافتخار به نسل‌هایی حال و آینده معرفی شوند.

فرماندار بوکان بیان کرد: دولت سیزدهم و مسئولان کشوری و استانی دید بسیار مثبتی به برگزاری و همایش‌های هنری دارند و این مهم می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در آینده هنر و شناساندن بزرگان این عرصه به نسل جوان دارد.

صنعتی گفت: بایستی با همکاری مسئولان شهرستانی نام‌گذاری معابر و خیابان‌های اصلی شهر مفتخر به نام هنرمندان بزرگ شهرستان گردد تا حداقل بتوانیم نام این بزرگان را پاس بداریم.

وی افزود: امیدواریم جایزه سالیانه حسن زیرک در شهرستان برگزار شود؛ زیرا این هنرمند و اسطوره نامدار به‌تنهایی پرچم‌دار یک فرهنگ است.
 
 آئین بزرگداشت استاد “سید ابراهیم اسماعیل‌زاده” پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن سردلر سلیمانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان برگزار خواهد شد که حضور برای عموم آزاد خواهد بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 9 =