• تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 0:10
  • کد خبر : 1664
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره زندان بوکان:

۳۱۵ کارآموز آماده به کار در زندان بوکان

رئیس اداره زندان بوکان از برگزاری ۲۳ دوره کلاس آموزشی و مهارتی برای ۳۱۵ نفر کارآموز اشتغال در زندان این شهرستان با همکاری ادارات مختلف خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ روز سەشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی با حضور مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان آذربایجان غربی، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان، فرماندار و دادستان و جمعی دیگر از مدیران شهرستانی برگزار شد.
 
 در ابتدای این جلسه رئیس اداره زندان بوکان به تشریح جایگاه مقوله اشتغال زندانیان و ضرورت برگزاری جلسه حاضر پرداخته و افزود: توسعه نظام حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از جمله مهم‌ترین اقدامات اصلاح و تربیتی است که مورد تأکید قرار گرفته و به‌صورت جدی در دستور کار سازمان زندان‌ها و به طبع زندان بوکان قرار دارد.
 
 رحمانی افزود: اگر فردی نتواند در جامعه امرارمعاش کند و درآمدی برای خود و خانواده‌اش داشته باشد هیچ تأثیری پذیری و اصلاح‌پذیری در این اشخاص صورت نخواهد گرفت.
 
 وی ادامه داد: این افراد هیچ پایگاه اجتماعی ندارند و در آینده ضمن ارتکاب دوباره جرم به زندان باز خواهند گشت.
 
 رئیس اداره زندان بوکان همچنین اظهار کرد: اشخاصی که وارد زندان می‌شوند قبل از هر چیزی توسط کارشناسان غربالگری و استعدادیابی و مشغول به فعالیت می‌شوند تا زمانی که از زندان خارج می‌شوند حرفه‌ای داشته باشند
 
 رحمانی تصریح کرد: زندان بوکان در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان مرکز اشتغال پایلوت در سطح کشور معرفی شد که این افتخار ناشی از همگرایی و اراده و انگیزه مسئولین ادارات و کارآفرینان و خیرین شهر بوکان بوده است.
 
 رحمانی در ادامه ضمن تمجید از دادستان بوکان وی را ولی‌نعمت شهر نامید و در ادامه گفت: باهمت دادستان محترم توانستیم در سال گذشته ۲۳ دوره کلاس آموزشی با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، جهاد کشاورزی و سازمان فنی حرفه‌ای برگزار و بالغ بر ۳۱۵ نفر کارآموز داشته باشیم تا بعد از صدور گواهی مهارت مشغول به فعالیت شوند.
 
 رئیس اداره زندان بوکان در قسمتی دیگر از سخنانش ضمن بازگوکردن مشکلات و کمبودها و همچنین پروژه اشتغال در زندان بوکان از فرماندار بوکان خواستار پیگیری آنها شد.
 در ادامه این جلسه، دادستان بوکان در خصوص اشتغال زندانیان اظهار کرد: متأسفانه دلیل ارتکاب جرم و بزه توسط بخش عمده‌ای از زندانیان را می‌توان در نبود اشتغال در بوکان دانست و گفت: متأسفانه شاخص‌های اشتغال‌زایی در بوکان نمره‌های پایینی را نشان می‌دهد که همین موضوع در نهایت ناهنجاری‌های را سبب می‌شود.
 
 علی زاهد افزود: لازم است مدیران شهرستانی در حوزه اشتغال‌زایی اقدامات جهادی را انجام دهد و همچنین با شناسایی و معرفی زندانیان مستعد و کاربلد در صنعت، این اشخاص ضمن معرفی به کارگاه‌ها و اماکن صنعتی و تولیدی مشغول کار شوند.
 
 وی در پایان سخنانش ضمن اشاره به دخیل بودن ادارات در تسهیل روند ایجاد کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینی در شهرستان، خواستار هماهنگی و تعامل اداری شهرستان در پروسهٔ اشتغال‌زایی زندانیان با دو هدف کاهش بیکاری در سطح جامعه و نیز افزایش بازگشت جامعهٔ زندانیان به آغوش جامعه شد و افزود این مسئولین این خدمت را به‌نوعی عبادت برای خود قلمداد نمایند.
 
 در ادامه این جلسه، مدیرکل زندان‌های استان، در سخنانی به شکل‌گیری اشتغال پایدار و مولد در زندان، توجه به اشتغال پس از آزادی زندانی و رفع مشکلات خانواده آنان، تعامل بخش خصوصی در توسعه اشتغال زندانیان، استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات کارآفرینان و خیرین این حوزه، از جمله مواردی بود که در سخنان ایشان مورد تأکید قرار گرفت.
 
فرماندار بوکان نیز ظرفیت و ساختارهای شهرستان به جهت اشتغال‌زایی برای این قشر آسیب‌پذیر در جامعه را مطلوب ارزیابی نموده و افزود: برنامه‌های تدوین شده از سوی فعالین اقتصادی و صنعتی در جهت اشتغال باید تسهیل شود تا شاهد رشد روند اشتغال زندانیان در سطح شهرستان بوکان باشیم.
 
 صنعتی افزود؛ یکی از اولویت‌های چند سال گذشته سازمان زندان‌ها، اشتغال و حرفه‌آموزی است و ارتقای بسترهای لازم در این حوزه، زندانی و خانواده وی را به درآمد پایدار می‌رساند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود ادارات شهرستان را مورد خطاب قرارداد و با اشاره به سال مزین به شعار حمایت از تولید با مشارکت مردم بر حمایت و حضور رؤسای ادارات و مسئولین در واحدهای تولیدی مردم‌محور به‌منظور رسیدگی و رفع مشکلات این واحدها و توسعه هرچه بیشتر اشتغال تأکید نمود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 7 =