• تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 - 15:33
  • کد خبر : 2052
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

حضور در انتخابات یک واجب شرعی است

امام‌جمعه بوکان با تأکید بر ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات این مهم را یک واجب شرعی و قانونی دانست

 به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه با اشاره به انتخابات هشتم شهریور گفت: شرکت در انتخابات به‌واسطه تأثیر مستقیم بر زندگی آحاد جامعه یک واجب شرعی و قانونی است.
 
 وی افزود: حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات خارج از مسائل داخلی تأثیری مستقیم بر سیاست خارجی کشور نیز خواهد گذاشت و جهانیان از هم اکنون چشم به آن دوخته‌اند.
 
 ماموستا احمدی بیان کرد: کاندیداها و نامزدهای ریاست‌جمهوری نیز باید راه و روش دکتر شهید رئیس‌جمهور شهید را به‌عنوان اولویت همه برنامه‌های خود قرار دهند که با مردم بودن در راس تمام آنها قرار دارد.
 
 این ماموستای برجسته اهل‌سنت در بوکان ادامه داد: حضور پرشور مردم بوکان در انتخابات می‌تواند وزنه سیاسی مدیران شهرستان را در کشور برای دریافت امکانات و تسهیلات بیش‌ازپیش کند، پس لازم است آحاد جامعه در هشتم تیر با هر سلیقه و نظری در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
 
 خطیب جمعه بوکان در بخش دیگری از خطبه‌هایش به بزرگی دهه اول ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سوره مبارکه والفجر، خداوند منان به فجر و ده شب سوگند یاد می‌کند برای خردمندان که تفکر نمایند و عظمت این ایام و لیالی را خوب درک کنند که مفسرین فرموده‌اند والفجر صبح روز عید قربان و ده شب اول ماه مبارک ذی‌الحجه است.
 ماموستا احمدی گفت: پیامبر (ص) فرمودند: طی هیچ روزی در سال انجام اعمال صالح نزد خداوند مانند ایام دهه اول ذی‌الحجه محبوب نیست.
 
 امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: بر اساس برخی روایت‌ها پیامبر اسلام می‌فرماید که انجام اعمال دهه اول ذیحجه از جهاد در راه خدا نیز بیشتر سوابق دارد مگر شخصی با تمام مال و دارایی و وجودش به جهاد برود و بر نگردد.
 
 وی همچنین اضافه کرد: خداوند در سال سه دهه را مورد حرمت قرار داده است: دهه آخر ماه مبارک رمضان، زیرا شب قدر را دارد و دهه اول ماه ذی‌الحجه زیرا روز عرفه و قربان را دارد و دهه اول محرم که روز عاشورا را دارد.
 
 امام‌جمعه اهل‌سنت بوکان در ادامه گفت: بر اساس گفته بزرگان دین مبین اسلام روزه‌گرفتن در دهه اول ذیحجه بعد از ماه مبارک رمضان بیشترین سوابق و پاداش را دارد و این مهم نشان‌دهنده بزرگی این روزهای مبارک است.
 
 وی افزود: روزه روز عرفه نهم ذی‌الحجه سبب پاک‌شدن گناهان می‌شود و همچنین بیشترین گناهکاران در این روز از آتش دوزخ نجات پیدا می‌کنند.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی در ادامه با اشاره به عید قربان نیز تصریح کرد: عید قربان یادآور بندگی انسان‌ها در برابر باری‌تعالی و سنت پاک ابراهیم، پیامبر اکرم (ص) و روز شکرگزاری از رحمت‌های خداوند است.
 ماموستا احمدی افزود: کمک به یتیمان و نیازمندان در روز عید قربان یکی مهم‌ترین ملاک‌های شکرگزاری و به جانوری بندگی در برابر خداوند منان است و
 جز اعمال پسندیده محسوب می‌شود.
 
 وی ادامه داد: قربانی‌کردن باید بعد از نماز عید انجام بگیرد و درصورتی‌که قبل از آن باشد باید تکرار شود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 18 =