• تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 14:01
  • کد خبر : 1196
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

حرمت های ماه مبارک رمضان باید حفظ شود

امام‌جمعه بوکان نگه‌داشتن حرمت ماه مبارک رمضان را از واجبات دانست و گفت که در ایام نوروز باید همه حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های اولین نمازجمعه ماه مبارک رمضان افزود: هم‌زمانی بهار قران با بهار طبیعت یک فرصت بسیار ارزشمند در آغاز سال جدید است و همه مردم و مسافران باید برای مقررات دینی و فرهنگی احترام قائل شوند.
 
 وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان با عید نوروز مشترکاتی دارند، یعنی مواردی هست که هم مربوط به ماه رمضان و هم مربوط به نوروز است، یکی از آن‌ها همین تحول و دگرگونی و دیگری صله‌رحم است.
 
 ماموستا احمدی اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم همان‌طور که این طبیعت با تحولات طبیعی، نو و زنده می‌شود و شادابی، نشاط و سرسبزی را به ما نشان می‌دهد، دل‌های ما هم به برکت قرآن، رسول اکرم (ص) نورانی، سرسبز و بانشاط باشد.
 
 تمام جمعه بوکان تصریح کرد: بهار جشنی است که همه موجودات عالم در آن شریک هستند، آدمیان هم از این جشن خوشحال و شاداب می‌شوند؛ اما بهار قران و ماه مبارک رمضان برای تحول و بهاری کردن دل‌های انسان‌هاست.
 
 وی ادامه داد: در این روزهای خجسته نیاز و لازم است همه حرمت این ماه مبارک را نگه دارند.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی با اشاره به جشن‌های آخر سال نیز عنوان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد حوادث تلخی برای تعدادی از همشهریان بودیم که بر اثر انفجارت مواد محترقه به وقوع پیوست.
 
 وی افزود: مزاحمت و سلب آسایش از مردم در دین مبین اسلام به‌هیچ‌وجه جایز نیست که متأسفانه طی چند روز گذشته در سطح شهر بوکان به‌وفور شاهد این رفتارهای ناپسند بودیم.
 
 ماموستا احمدی ادامه داد: خانواده‌ها باید مواظب اعمال و رفتار فرزندان خود در این روزها باشند تا خدای‌ناکرده شاهد حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.
 
 امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: در این روزهای پایانی سال همچنین ماه مبارک رمضان لازم است همه هوای همدیگر را داشته باشیم و با هم مهربانی کنیم.
 
 وی عنوان کرد: متأسفانه در این شرایط بد اقتصادی شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره مسکن در سطح شهر هستیم که نیاز است صاحبان خانه‌ها شرایط مستأجران را نیز ببینند.
 
 امان جمعه بوکان گفت: بی شک کار نیک و پسندیده نزد خداوند منان محفوظ است پس در این روزهای مبارک لازم است همراه و یار هم باشیم.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی در خصوص سیل اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در موضوع کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کوتاهی نکنیم، حتماً دراین‌خصوص اهتمام به خرج دهیم تا در این روزهای مبارک اندکی از غم‌های برادران عزیز بلوچ خود بکاهیم.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − ده =