• تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 0:02
  • کد خبر : 2495
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

حرفه‌آموزی می‌تواند سبب کاهش شدید بیکاری شود

فرماندار بوکان حرفه‌آموزی را یکی از مولدهای مهم اشتغالزایی عنوان و رونق این مهم را سبب کاهش شدید بیکاری در جامعه دانست.

 
 به گزارش خبرنگار سرویس کارآفرینی بوکان‌هه‌وال؛ در حاشیه این بازدید فرماندار بوکان از مراکز فنی‌و حرفه‌ای شهر‌ستان به مناسبت هفته کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان اهمیت حرفه‌آموزی و آموزش‌های مهارتی گفت: توانمندسازی و تأمین نیروی کار شهرستان در بخش‌های مختلف و کاهش آمار بیکاری علی‌الخصوص در بین اقشار تحصیل‌کرده و دانشگاهی به چگونگی کارآفرینی و حرفه‌آموزی بستگی دارد.
 
 خشایار صنعتی به ظرفیت‌های بالای شهرستان در بخش صنعت اشاره و افزود: اهتمام در پیوند بیشتر بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در بیرون از مراکز دولتی و ارائه آموزش‌های دوگانه و آموزش در محیط واقعی می‌تواند سبب پویایی اقتصاد و اشتغال آفرینی پایدار در سطح شهرستان باشد.
 
 وی همچنین توجه بیش به عدالت آموزشی و ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاها و مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی را از اولویت‌های شهرستان دانست و بیان کرد: باید حرفه‌آموزی و کارآفرینی در سطح شهرستان همه‌گیر شود و مناطق حاشیه شهر و حتی روستاها نیز از امکانات موجود سازمان فنی حرفه‌ای بهره‌مند شوند.
 
 فرماندار بوکان تصریح کرد: با بهره‌مندی مناطق محروم شهرستان از امکانات حرفه‌آموزی و کارآفرینی و همراهی بانک‌های عامل بی‌تردید می‌توان انقلابی جدید در حوزه اشتغال‌زایی بوکان ایجاد کرد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان عامل رونق اقتصاد، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و پویایی جامعه شهری را در گروه کار و کارآفرینی‌های خرد و کلان در سطح شعر و روستاها عنوان کرد و افزود: وظیفه دولت‌ها و مدیران شهرستانی آماده‌سازی و ارائه خدمات در راستای حرفه‌آموزی و تسهیلات برای کارآفرینی است و ما نیز در بوکان بایستی این روند را تسهیل بخشیم.
 
 صنعتی بیان کرد: کمک به تجهیز مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان و کمک‌گرفتن از بانک‌های سطح شهر برای این مهم باید در اولویت قرار گیرد.
 
 وی تصریح کرد: جدای از مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان باید نگاهی ویژه نیز به آموزشگاه‌های دارای مجوز در امر حرفه‌آموزی و مدارس فنی حرفه‌ای شهری داشت که توجه ویژه به این مثلث می‌تواند آینده اقتصاد شهرستان را تأمین و آمار بیکاری را کاهشی کند.
 
 فرماندار بوکان توجه ویژه به بومی‌کردن حرفه‌آموزی بر اساس زیست‌بوم بوکان رو نیز مهم دانست و گفت: دامداری، کشاورزی، قالیبافی، صنایع‌دستی، صنعت‌های خرد جز مهم‌ترین‌ها هستند و باید مراکز فنی حرفه‌ای رشته‌های خود را به این سمت‌وسو سوق دهند.
 
 خشایار صنعتی افزود: بی‌تردید همه مراکزی که در سطح شهر و در حوزه حرفه‌آموزی فعالیت دارند باید از مرکز فنی حرفه‌ای مجوزهای لازمه را اخذ کرده باشند.
 
 وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به اشتغال نوپا در حوزه فضای مجازی نیز باید در اولویت قرار گیرد که می‌تواند بسیار مهم و پرسود باشد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + سیزده =