• تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 0:08
  • کد خبر : 1353
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس منابع آب بوکان:

حجم آب سد بوکان به ۶۸۲ میلیون مترمکعب رسید

رئیس منابع آب بوکان از پرشدن ۹۰ درصدی سد شهید کاظمی معادل ذخیره شدن ۶۸۲ میلیون مترمکعبی آب در دریاچه این سد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ بر اساس اظهارات مدیر منابع آب بوکان حجم آب سد شهید کاظمی بوکان به ۶۸۲ میلیون مترمکعب رسیده است و بر همین اساس به‌منظور جلوگیری از پرشدن و جلوگیری از خسارات به پایین‌دست سد رهاسازی خروجی مخزن سد شهید کاظمی بوکان انجام‌گرفته است
 
 عباس عباسی در حاشیه بازدید از سد شهید کاظمی بوکان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به افزایش حجم مخزن سد بوکان به میزان ۶۸۲ میلیون مترمکعب و پرشدگی ۹۰ درصد مخزن سد در اثر بارش‌های بسیار مناسب ماه‌های اخیر گفت: افزایش دبی خروجی سد به میزان ۱۶۰ مترمکعب در ثانیه باتوجه‌به ورودی ۱۶۵ مترمکعب در ثانیه به جهت کنترل سیلاب ورودی و جلوگیری از خسارات به پایین‌دست سد باز شده است.
 
 وی در ادامه با اشاره به افزایش تراز آب رودخانه زرینه‌رود در پایین‌دست سد در اثر افزایش دبی خروجی، در خصوص عدم اتراق در حاشیه رودخانه و تردد و نزدیک‌شدن به بستر رودخانه به جهت جلوگیری از خسارات احتمالی مالی و جانی توسط شهروندان محترم هشدار داد.
 مدیر منابع آب بوکان در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار ما ادامه داد: برابر دستورالعمل‌ها و از تاریخ ۱۵ اسفند تا کنون هر ثانیه ۷۵ مترمکعب آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.
 
 این مدیر بوکانی عنوان کرد: برابر برآوردها و به دنبال بارش‌های بسیار خوب دو ماه گذشته و سرریزشدن سدهای بالادستی شاهد افزایش حجم سد شهید کاظمی خواهیم بود.
 
 عباسی همچنین با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته طی سال گذشته افزود: قطع لوله‌های غیرمجاز از جاده مواصلاتی بوکان و حمامیان به تعداد ۹۴ فقره برای جلوگیری از آبیاری اراضی دیمی به میزان ۴۸۰ هکتار از مهم‌ترین اقدامات منابع آب این شهرستان طی سال گذشته بود.
 
 وی افزود: در سال گذشته همچنین ۱۵۱ حلقه چاه غیرمجاز، نصب ۱۰۳ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و جمع‌آوری ۲۵ فقره موتورپمپ از رودخانه سیمینه‌رود جهت جلوگیری از آبیاری اراضی کشاورزی با پساب و فاضلاب، دیگر اقدامات این اداره بود.
 
 عباسی بیان کرد: اصلاح و تعدیل ۳۵۰ فقره پرونده چاه کشاورزی، جلوگیری از ۴۵ مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه، لایروبی هشت کیلومتر از مجاری آبی شهرستان از دیگر اقدامات این اداره در سال ۴۰۲ بود.
 
 وی ادامه داد: آزادسازی ۱۵ هکتار از بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی، نظارت بر معادن شن و ماسه و تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی شهرستان، تأمین آب صنایع وابسته بخش صنعت و کشاورزی در راستای اشتغال‌زایی و همچنین وضعیت ذخیره مخازن سدهای شهید کاظمی و خراسانه از دیگر اقدامات مهم در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان بوده است.
 
 رئیس اداره منابع آب بوکان ضمن اشاره به اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق در فصل زراعی جاری بر لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان و صرفه‌جویی در این بخش تأکید و از مقامات قضایی و انتظامی، فرمانداری و اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در تعامل با مجموعه مدیریت منابع آب شهرستان و رسیدگی قاطع به تخلفات حوزه منابع آب تقدیر و تشکر نمود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =