• تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 1:04
  • کد خبر : 1321
  • چاپ خبر
بوکان
یک خبرنگار روایت می کند؛

حاشیه های راهپیمایی روز قدس در بوکان

این متن روایت و حاشیه نگاری یک خبرنگار از حضور حماسی مردم بوکان در روز جهانی قدس است

به گزارش سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ با تمام‌شدن خواندن نماز صبح شروع به چک وسائل خبری خود اعم از دوربین، گوشی، میکروفن‌ها و غیره کردم تا خدای‌ناکرده در زمان ضبط حماسه‌های حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با مشکل خاصی روبه‌رو نشوم.
 
 با دوستان رسانه هماهنگ کرده بودیم ته ساعت ۹ خود را محل از قبل اعلام شده تجمع اولیه واقع در مسجد جامع بوکان برسانیم تا از همان اول کار حضور حماسی مردم را از نگاه لنزهای دوربین‌های خود به جهان مخابره کنیم.
 
 هوا برخلاف روزهای دیگر کاملاً صاف و هرچه عقربه‌های ساعت به ۹ نزدیک‌تر می‌شود گرمای هوا نیز بالاتر می‌رفت.
 
 با دیگر دوستان رسانه‌ای ساعت ۹ صبح خود را به محل تجمع رساندیم هرچند هنوز تا آغاز رسمی مراسم و شروع راهپیمایی یک ساعت فرصت بود؛ اما از همان ساعات اولیه جمعیت زیادی با لباس‌های کردی در جلوی مسجد جامع جمع شده بودند.
 
 هر چه به ساعت ۱۰ نزدیک می‌شدیم به خیل عظیم جمعیت افزوده می‌شود از ماموستاها و ائمه جمعه و جماعت گرفته تا مغازه‌دار و کارگر و کارمند.
 
 از همان دقایق اولیه شروع به ثبت حضور مردم روزه‌دار بوکان کردیم هرچند به علت موضوعی متعدد همچون حضور کودکان با شعارنوشته‌های مرگ بر اسرائیل تا پیرمردهای ۷۰ تا ۸۰ساله که علی‌رغم داشتن عصا هرکدام یک پرچم فلسطین را نیز بر دست داشتند کار را برای سوژه‌یابی سخت می‌کرد.
 
 در حال ثبت این تصاویر زیبا بودیم که حضور سردار معروفی، سردار کرمی و سردار جلالی از فرماندهان سابق و اوائل انقلاب سپاه بوکان در میان مردم توجه من را به خود جلب کرد.
 
 خودم را بر خلاف حرکت جمعیت به این سرداران رساندم تا بتوانم علت حضور آنان را در میان مردم بوکان جویا شوم که این بزرگ‌مردان علت را عشق به مردم این شهر و حمایت از ملت فلسطین عنوان کردند.
 
 جمعیت به میدان فرمانداری که از ساعت‌ها پیش برای تجمع مردم آمده شده بود رسیده بودند من نیز خود را به خودروی بالابر اداره برق رساندم تا از بالا حضور تاریخی مردم را ضبط و ثبت کنم.
 
 جمعیت آن‌چنان بود که لنز دوربین‌های من توان ثبت تمام جمعیت را در یک شات نداشت پس مجبور چندین بار به‌عکس گرفتن و ضبط تصاویر می‌پرداختم.
 
 خود را به داخل جمعیت رساندم که مردم یک‌صدا شعار مرگ بر رژیم منحوس صهیونیستی سر داده بودند در همان لحظات که پرچم رژیم های امریکا و اسرائیل بعد از آتش‌زدن توسط جوانان زیر پاهایشان لگدمال می‌شود.
 
 با سخنرانی سردار معروفی با زبان شیرین کوردی و تشکر از حضور مردم در این راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ نیز پایان یافت؛ ولی آنچه در لنز دوربین همه خبرنگاران ثبت و ضبط شد خیل عظیم جمعیتی بود که همگی برای نابودی رژیم صهیونیستی به خیابان آمده بودند

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =