• تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 22:53
  • کد خبر : 1483
  • چاپ خبر
بوکان
یادداشت

جنگ شناختی دشمن در بی‌عفتی زنان و بی‌غیرتی مردان

حجاب و عفاف نماد تمدن ایرانی – اسلامی است که امروز به یکی از محورهای اصلی جنگ شناختی دشمنان ایران اسلامی در بی‌عفتی زنان و بی‌غیرتی مردان تبدیل شده است.

 یادداشت؛ حجاب و عفاف نماد تمدن ایرانی – اسلامی است که امروز به یکی از محورهای اصلی جنگ شناختی دشمنان ایران اسلامی در بی‌عفتی زنان و بی‌غیرتی مردان تبدیل شده است.
 
 امروز بایستی به فرزندان خودمان آموزش دهیم که با تأسی از روش، منش و سیره ائمه معصومین و در رأس آنها حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تلاش‌های دشمنان را خنثی کرده و با جهاد تبیین اجازه ندهیم عفت و غیرت فرزندانمان دست‌مایه دشمنان برای رسیدن به اهداف استعماری‌شان باشد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «بی‌حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است.» بنابراین در کنار کارهای ایجابی – فرهنگی، اقدامات سلبی و مقابله‌ای با افرادی که عامدانه دست به کشف حجاب زده و به‌نوعی مروج این عمل هستند را می‌بایست دنبال می‌کنیم چرا که در این برهه؛ شناخت فتنه یک وظیفه و یک تکلیف همگانی است.
 
 دشمن در جنگ شناختی؛ خاکریز فکر مردم را هدف قرار داده و با قداست‌زدایی، بصیرت زدایی و وارونه جلوه‌دادن واقعیت‌ها، سبک زندگی و ظاهر فرزندان ما را به نام حقوق بشر و آزادی مورد هجمه قرار می‌دهد چرا که دشمن می‌داند وقتی سرمایه‌های اجتماعی ما، یعنی پسران و دخترانمان؛ هویت ایرانی – اسلامی خود را از دست بدهند با ترویج اباحه‌گری توسط دشمن، دیگر چگونه می‌توانند فرزندانی را در دامن خود پرورش دهند که روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، شجاعت را برای سرزمین خود داشته باشند.
 
 این در حالی است که بسیاری از پرونده‌های ضداخلاقی از عدم رعایت حدود شرعی در جامعه نشئت‌گرفته و آمار پرونده‌های جنایی و به‌ویژه طلاق، همواره زنگ خطری است که اندیشمندان را نگران ساخته و سلامت اجتماعی خانواده‌ها را متزلزل کرده است، مسئله عفاف و حجاب به معنای رعایت حریم امن و جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قیدوشرط زن و مرد با ایجاد عفت و غیرت در فرزندانمان در سطح جامعه است.
 
 خانواده، کانون پرورش نسل آینده و حفظ حجاب و عفاف و ترویج و احیای این فرهنگ در بین فرزندان است و زن در خانواده، مرکز اصلی مهر، عاطفه برای فرزند و یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه‌ها را با ارزش‌های والای انسانی مأنوس کند.
 
 فراموش نکنیم که بهترین و مؤثرترین روش تربیتی، روش تربیتی الگویی است، یعنی فرزندان ما نه از طریق شنیدن که از طریق دیدن آموزش می‌بینند و تربیت می‌شوند؛ بنابراین گروه همسالان در رفتار و حرکات آنان تأثیر بسزایی دارند به همین جهت به والدین توصیه می‌شود دوستان باحجاب و با عفاف و باغیرت را برای فرزندان انتخاب کنند و او را به دوستی با چنین افرادی تشویق کنند.
 
 به قلم: سرهنگ دکتر “یوسف اسماعیل‌زاده” معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان آذربایجان غربی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =