• تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 0:22
  • کد خبر : 1669
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

تکریم از مقام معلم وظیفه همگانی است

فرماندار بوکان در مراسم تجلیل از فرهنگیان و اساتید نمونه این شهرستان، تکریم و پاسداشت معلمان را وظیفه همگانی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ امروز سه‌شنبه و با حضور جمع کثیری از فرهنگیان و مدیران بوکانی از معلمین نمونه این شهرستان تجلیل شد.
 
 در این مراسم فرماندار بوکان در سخنانی با اشاره به جایگاه معلم در دین اسلام گفت: خداوند منان در قران کریم، صفت معلم را به خویش نسبت می‌دهد که این مهم نشان‌دهنده جایگاه والای آن نزد خالق کائنات است.
 
 خشایار صنعتی افزود: بعد از خداوند منان شغل معلمی به انبیا تنفیذ شده است و بعد از پیامبران، این مقام به کسانی واگذار شده که توانایی هدایت انسان‌ها را به‌سوی روشنایی دارند.
 
 وی ادامه داد: یکی از آن سه ویژگی اصلی که امروزه روان‌شناسان بر آن تأکید می‌کنند، شکل‌گیری شخصیت افراد با استفاده از محیط پیرامونی خود است که در این راستا نقش آموزگار و به دنبال آن خانواده بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.
 
 فرماندار بوکان بیان کرد: در عصر حاضر که فرزندان و آینده‌سازان کشور مورد حمله گسترده فضای مجازی قرار دارند، نقش معلم به‌عنوان هدایت گر شخصیت برونی دانش‌آموزان بسیار مهم و قابل‌توجه است.

انتهای خبر

انتهای خبر
 
 صنعتی عنوان کرد: کارکرد امروز جامعه ما به نقش فرزندان در خانواده برمی‌گردد؛ زیرا امروز تعلیم‌وتربیت کودکان و نوجوانان باید در خانواده مورد واکاوی قرار گیرد.
 
 وی تصریح کرد: جامعه باید در مسیر تعالی‌بخشی جایگاه معلم گام بردارد؛ زیرا تأثیر این قشر در تربیت تعلیم و شکل‌گیری آینده فرزندان بسیار تأثیرگذار است.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان ادامه داد: محیط خانواده نیز باید موردتوجه معلمین قرار گیرد؛ زیرا جامعه امروز هم به خانواده و هم معلمین به‌عنوان ابعاد شکل گیرنده شخصیت دانش‌آموزان نیاز دارد.
 
 فرماندار بوکان افزود: تکریم از مقام معلم وظیفه همگانی است و دولت سیزدهم نیز در این راستا اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و یا در حال تصویب آن است.
 
 خشایار صنعتی بیان کرد: بی‌تردید پیشرفت و توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها از کلاس‌های درس و نوع تدریس و تعلیم معلمین به دانش‌آموزان شروع می‌شود و می‌توان گفت که معلمین مهندسین پی و فونداسیون سازی آینده جامعه هستند.
 
 وی افزود: مشکلات معیشتی و دغدغه‌های آموزشی معلمین در سطح شهرستان باید شنیده شود و مسئولان شهرستانی نیز موظف به رساندن این پیام‌ها به مدیران بالادستی هستند تا بتوانیم با رفع مشکلات جامعه فرهنگیان شاهد شهری آباد، شاداب، پویا و توسعه‌یافته داشته باشیم.
 
 صنعتی در انتها ضمن تبریک به معلمین برگزیده و نمونه شهرستانی بیان کرد: معلمان بوکانی در تمام این سال‌ها نشان داده‌اند که نمونه هستند و گواه این مهم درخشش دانش‌آموزان این شهرستان در رقابت‌های کنکور طی این سال‌ها بوده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =