• تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 23:53
  • کد خبر : 415
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره منابع آب بوکان خبر داد؛

توقف خط انتقال آب غیرمجاز در مسیر روستای قاجر بوکان

   به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال: مدیر منابع آب شهرستان بوکان از عملیات جمع‌آوری کامل و قطع خط انتقال غیرمجاز جهت آبیاری اراضی دیمی به طول تقریبی ۴ کیلومتر در موقعیت روستای قاجر و جلوگیری از آبیاری غیرمجاز ۲۰ هکتار اراضی دیمی خبر داد.    عباس عباسی دراین‌خصوص اعلام کرد که در راستای مصوبات شورای

 
 به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال: مدیر منابع آب شهرستان بوکان از عملیات جمع‌آوری کامل و قطع خط انتقال غیرمجاز جهت آبیاری اراضی دیمی به طول تقریبی ۴ کیلومتر در موقعیت روستای قاجر و جلوگیری از آبیاری غیرمجاز ۲۰ هکتار اراضی دیمی خبر داد.
 
 عباس عباسی دراین‌خصوص اعلام کرد که در راستای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز منابع آب زیرزمینی دشت بوکان و حفاظت و حراست از این منابع آبی و در راستای جلوگیری از توسعه اراضی دیمی به آبی عملیات قطع این خط لوله صورت گرفت.
 
 وی ادامه داد: در این راستا در طی سال جاری مجموع قطع خطوط لوله غیرمجاز در سطح شهرستان بوکان به ۷۱ مورد با طول تقریبی ۹۹ کیلومتر افزایش پیدا کرد.
 
 عباسی تصریح کرد: این عملیات در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده است و برخورد با این تخلفات نقش مهمی در تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی دشت بوکان دارد که انجام این عملیات در سایر مناطق نیز در دستور کار مدیریت منابع آب شهرستان بوکان قرار خواهد داشت.
 
 عباس عباسی همچنین از شروع عملیات لایروبی مجاری آبی و مسیل‌های شهرستان بوکان با استفاده از بیل مکانیکی بازوبلند شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد.
 
وی دراین‌خصوص افزود: باتوجه‌به شروع فصل پاییز و هشدارهای صادره در خصوص بارش‌های پیشرو و به جهت جلوگیری از خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی و افزایش ظرفیت آبگذری مسیل‌های شهرستان، مدیریت منابع آب نسبت به انتقال بیل مکانیکی بازوبلند شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی به شهرستان بوکان اقدام و در این راستا تا کنون نسبت به لایروبی بازه‌های بحرانی مجاری آبی شهرستان مربوط به مسیل‌های شهرک صنعتی به طول تقریبی ۴ کیلومتر، مسیل گل‌بهی به طول تقریبی ۵۰۰ متر، مسیل روستای یکشوه به طول تقریبی ۴۰۰ متر، مسیل روستای جوانمرد به طول تقریبی ۶۰۰ متر به‌صورت کامل اقدام گردیده است و این عملیات در روزهای آتی در سایر روستاهای دارای اولویت در بخش‌های مرکزی و سیمینه ادامه خواهد داشت.
 
 مدیر منابع آب بوکان خاطرنشان: در سال ۱۴۰۱ نیز با استفاده از ماشین‌آلات شرکت آب منطقه‌ای مسیل‌های بحرانی که دارای تنگ‌شدگی مجرای جریان آب بودند در موقعیت روستاهای شهریکند، قالوی شیخان، سلامت، سرده کوهستان، ینگی کند، درویشان و گل‌بهی با طول تقریبی ۷ و نیم کیلومتر به‌صورت کامل لایروبی گردیدند که در بارش‌های بهاره سال جاری از خسارات این مجاری آبی به‌صورت کامل جلوگیری به عمل آمد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + یازده =