• تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 0:43
  • کد خبر : 2388
  • چاپ خبر
بوکان
با اجدای پروژه‌های جدید؛

تلاش برای رفع تنش آبی در بوکان

با اجرای چند پروژه جدید ملی و شهرستانی تلاش‌ها برای حل مشکلات کمبود آب شرب در سطح شهر و روستاهای بوکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ طی هفته‌های گذشته و با گرم‌شدن هوا و به علت عدم بارش مناسب برف در پائیز و زمستان سال گذشته جدای از روستاها بسیاری از مناطق مختلف شهری در بوکان نیز با مشکلات و تنش آبی روبه‌رو شدند.
 
 بسیاری از مناطق مختلف بوکان طی چند هفته گذشته با کمبود شدید آب شرب شهری روبه‌رو شدند و همین مهم سبب گلایه بسیاری از شهروندان از مدیریت آبفای بوکان و مسئولان شهری شد.
 
 هرچند طی ماه‌های گذشته و با تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکل تنش آبی در سطح روستاها و همچنین شهر بوکان در پروژه مهم در حوزه آب‌رسانی در سطح این شهرستان با تلاش قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران در حال اجرا است؛ اما تا سرانجام این دو نیاز به اقدامات فوری در راستای حل چالش کمبود آب شرب در سطح شهر بودیم.
 
 در همین راستا با تزریق موفقیت‌آمیز منابع آب در جنوب شهر بوکان شبکه توزیع آب شرب بوکان در آن محدوده تثبیت شد.
 
 در همین راستا مدیر امور آبفای بوکان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طی روزهای گذشته بر اساس پیگیری‌های فرماندار و همکاری مدیرعامل آب و فاضلاب استان و بر اساس اقدامات جهادی و شبانه‌روزی توسط امور آبفای بوکان، تجهیز منابع و تزریق موفقیت‌آمیز آب به شبکه توزیع در جنوب شهر انجام شد.
 
 سلمان خدایاری افزود: هفته گذشته نیز وصل خط انتقال این منابع به شبکه توزیع با موفقیت انجام شده بود و تا حدودی مشکل بخشی از آب شرب مناطق جنوبی شهر برطرف شده است.
 
 وی بیان کرد: همکاران آب و فاضلاب طی هفته‌های گذشته با پیگیری‌های فرماندار بوکان، به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش برای جبران کمبود بخشی از آب شرب شهر بوده‌اند و در حال حاضر نیز مشغول عملیات در شمال شهر بوکان برای جبران کمبود در این مناطق می‌باشند (کوی اندیشه، پیام‌نور، نساجی، سی‌متی اسلام آباد، پیام‌نور، استخر آبشار و…) که پس از انجام عملیات تجهیز و تزریق منابع به شبکه توزیع وصل خواهند شد.
 
 مدیر امور آبفای بوکان عنوان کرد: این اطمینان به شهروندان گرامی داده می‌شود که تلاش‌های شبانه‌روزی برای جبران کمبود آب ادامه خواهد داشت و در این راستا لازم است که شهروندان گرامی در نواحی برخوردار شهر با رعایت الگوی مصرف زمینه برقراری تعادل در دسترسی را فراهم و همکاران آب و فاضلاب را در مدیریت وضعیت یاری دهند.
 
 خدایاری ادامه داد: لازم به ذکر است که خط دوم انتقال آب به شهر بوکان با پیگیری‌های فرماندار، نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است که با مشارکت بانک صادرات ایران طی روزهای آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و گزارش آن نیز به‌صورت جداگانه منتشر خواهد شد.
 
 آب شرب بوکان به‌عنوان یکی از سالم‌ترین آب‌های مصرفی کشور از چاه‌های فلمن واقع در ۲۰ کیلومتری پائین دستی سد شهید کاظمی و در حاشیه رودخانه زرینه‌رود تأمین می‌گردد که فاز اول آن در سال ۸۲ افتتاح گردید.
 
 فرماندار بوکان در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم بزرگ‌ترین قرارداد پروژه‌های آب‌رسانی کشور باارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان بوکان بسته شد که طی آن و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام سپاه پاسداران تحت عنوان آب‌رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان از چاه‌های فلمن ساروقامیش در حال اجرا است.
 
 خشایار صنعتی افزود: هم اکنون دو مخزن دو هزارلیتری کهریزه و یک هزارلیتری ناچیت به اتمام رسیده و خطوط انتقال آب‌رسانی به این مخازن هم به اتمام رسیده که می‌تواند مشکلات آب شرب بخش عظیمی از روستاهای پرجمعیت شهر بوکان را برای چندین دهه برطرف کند.
 
 وی عنوان کرد: جدای از این هم اکنون قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام سپاه پاسداران در پنج زون شهرستان در حال فعالیت است که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش و پایان تنش آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان باشیم.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان خاطرنشان کرد: جدای از این هم اکنون پیمانکاران در حال اجرای لوله‌گذاری خط دوم انتقال آب شرب بوکان از مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی یک‌شبه به طول ۱۲ کیلومتر تا شهر هستند که چهار کیلومتر آن اجرای شده است.
 
 بااین‌حال باز بسیاری از مناطق شهری و روستای بوکان تا پایان این پروژه‌ها با مشکلات و تنش آبی روبه‌رو هستند که جدای از تلاش مدیریت شهری برای رفع این چالش‌ها نیاز است مردم نیز به‌شدت نسبت به مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =