• تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 1:17
  • کد خبر : 1264
  • چاپ خبر
یاداشت
یادداشت؛

تفسیر بد از آزادی در کردستان

طی ایام نوروز که همزمان شده با ماه مبارک رمضان در شهرهای کردستان شاهد تفسیر بد از آزادی توسط رسانه ها و پادوهای آنها در کردستان بودیم که سبب ایجاد ناهنجاری ها و حرمت شکنی های فراوانی شد

یادداشت؛ من نیز مثل شما کورد زبانم و ساکن شهر زیرک و شهر سردار عزیزخان مکری و شهر استاد حقیقی هستم .
کورد زبانان گرامی همان‌طور که همه ما شاهدیم در جهان جنگ‌های زیادی رخ‌داده و ملت‌های زیادی با زبان‌ها و قومیت‌ها و مذهب‌های مختلفی در این جنگ‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند و در این میان قوم کورد نیز یکی از این فاجعه دیدگان جهان است و چه‌بسا که بیشترین ضربه را هم در جنگ‌ها کوردها خورده‌اند.
اگر کمی در تاریخ به عقب‌تر برگردیم در کشور همسایه ما عراق رژیم صدام جنایت‌کار هزاران کورد زبان را با انفال و شیمیایی باران شهید کرد و در جایی دیگر از تاریخ همین صدام جنایت‌کار به کمک منافقین کوردل کوردها را زنده‌به‌گور کرد و صدالبته کوردهای ایران نیز از جنایت این رژیم شیطانی و اربابانش بی‌نصیب نشدند و شهر سردشت را با بمب شیمیایی هدف قرارداد.
زمانی که کوردهای اقلیم کردستان عراق در آن زمان زیر موشک و گلوله و بمب شیمیایی صدام بودند هیچ کشور اروپایی و حتی آمریکا حقوق بشرشان بیدار نبود تا بانگ کمک‌خواهی ملت کورد را بشنوند و به فریادشان برسند و حتی همین کشورها صدام را مسلح به بمب شیمیایی کردند تا ملت کورد را با آن قتل و عام کند و در این میان کشور همسایه عراق یعنی ایران با حس بشردوستانه و وظیفه اسلامی و دینی به کمک کوردهای عراق شتافت و مجروحانش را دوا کرد و اکثر ملت کورد عراق را در خاک خودش پناه داد و در شیمیایی باران شهر حلبچه هیچ خبرنگاری از کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند حضور نداشتند تا مظلومیت و کشتار ملت کورد را به جهان مخابره کنند و فریاد حقوق بشری سر بدهند؛ بلکه تنها کسانی که فریاد مظلومیت و بی‌کسی ملت کورد عراق را به جهان مخابره کردند خبرنگاران ایرانی بودند و تنها کسانی که حقوق بشر را اجرا کردند نیروهای ایرانی بودند که به فریاد ملت کورد جنگ‌زده و شیمیایی زده حلبچه رسیدند.
ملت کورد و کردستان چرا از خود نمی‌پرسید همین انسان‌هایی که امروز فریاد حقوق بشر را برای کردستان و شعار زن زندگی آزادی برای شما سر می‌دهند آن وقت کجا بودند؟
چرا از خود نمی‌پرسید وقتی سردشت اولین شهر جهان آن هم کورد نشین که توسط صدام جنایت‌کار شیمیایی باران شد همین طرف‌داران زن زندگی آزادی کجا بودند که به داد مردم شیمیایی زده سردشت برسند؟
اگر این تاریخ مال نزدیک به سی و چند سال پیش است و از ذهن ما ملت کورد پاک شده مشکلی نیست شیمیایی و انفال و دربه‌در کردن کوردها در آن زمان به تاریخ برود؛ ولی حسکه سوریه که مال چند سال پیش است زمانی که همین آمریکا که به‌اصطلاح اجراکننده حقوق بشر است به کوردهای سوریه گفت ما پشت شما هستیم بجنگید و ما هم می‌آییم و به‌محض اینکه آمریکا وارد حسکه شد رئیس‌جمهور وقت آمریکا ترامپ گفت ما برای نفت آمده‌ایم آیا این را هم یادمان رفته است که در حسکه سوریه کورد چگونه بازیچه آمریکا شد؟
ملت کورد و کردستان آیا یادمان رفته که همین ایران بود به کسانی از آوارگان کورد عراقی که خواستند ایران بمانند شناسنامه و جا و مکان داد؟
شاید حتی از کوردهای ساکن ایران که از آن زمان در ایران مانده‌اند را هم بشناسید پس چرا با اینکه تاریخ گویای همه چیز است باز ما ملت کورد باید فریب شعارهای بیگانگان را بخوریم و هر دم با شعاری تازه کشورهای قاتل ما را گمراه کنند؟
ملت کردستان خدا را شاهد می‌گیرم تنها کشوری که دلسوز ملت کورد است ایران است چرا که در زمان مصیبت کورد ایران نیز خیلی راحت می‌توانست مرزهایش را بر روی ملت کورد ببندد و توسط صدام کورد نیز نسلش فنا شود.
همین انسان‌هایی که امروز شعار زن زندگی آزادی را برای ملت کورد سر می‌دهند آن‌وقت که زنان ایزدی عراق و سوریه زیر دست داعش بودند این انسان‌ها کجا بودند تا به آنها هم به گن زن زندگی آزادی؟
کجا بودند کسانی که زن زندگی آزادی می‌گویند وقتی که داعش نوامیس کورد را در عراق و سوریه یا به هش تجاوز می‌کرد و یا به‌عنوان کنیز می‌فروخت مگر نوامیس کورد عراق و سوریه هم زن نبودند پس چرا شعار زن زندگی آزادی برای آنها سر ندادند؟ و یا اصلاً کجا بودند تا اسلحه به دست بگیرند و از نوامیس کورد دفاع کنند؟
ملت کردستان تا کی فریب شعارهای روباه‌صفتان و شیطان‌صفتان را بخوریم .
تا کی تفکر نکنیم .
ملت کردستان ای کورد شجاع و باایمان و خداپرست آیا رقص مختلط زن و مرد و لخت شدن نوامیس ما در برابر مرد نامحرم آزادی هست؟ گر موی لخت و سینه نمایان زنانمان آزادی و شرافت آور است؟
چرا و تا کی ملت کورد خود را در بند قفس دشمنان ناموس و شرف اندازد آن هم دشمنانی که تا دیروز از شیمیایی شدن ملت کورد و آواره‌شدنشان توسط صدام هیچ حرکت و حرفی از خود نشان نداد.
ملت کورد و کردستان بیاید دشمن را با لخت شدن ناموس و از دست‌دادن شرف و عزت شاد نکنیم .
زن زندگی آزادی تنها بهانه‌ای است برای بی‌آبرو کردن کورد و آشوب و فتنه پراکنی تا کشور و وطن ما هم مثل عراق و سوریه و افغانستان منبع قتل سیاسی و تروریست و بمب‌گذاری شود و دشمنان لقمه نانشان چرب شود و ملت کورد را بازیچه خود کنند.

بادداشت های یک شهروند بوکانی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =