• تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 0:11
  • کد خبر : 2832
  • چاپ خبر
بوکان
همزمان با نزدیک شدن به اتمام فصل عمرانی؛

تفاوت فاحش مدیریت شهری در بوکان و مهاباد

با نگاهی که کارهای عمرانی طی هفت ماه گذشته در دو شهر بوکان و مهاباد به خوبی می توان تفاوت مدیریت عمل گرا و شعار گرا را دید.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ یکماه دیگر فصل عمرانی برای کارهای زیربنایی و روتین در سطح شهر توسط ادارات خدمات رسان بویژه شهرداری پایان می‌رسد و آنچه طی هفت ماه گذشته در سطح شهر انجام شده به عنوان کارنامه مدیریت شهری ثبت خواهد شد.

مدیریت شهری بویژه در شورا و شهرداری شهر بوکان نیز طی هفت ماه گذشته برنامه ها و طرح های مختلفی برای توسعه عمران و زیباسازی شهر تدوین کرده بودند که با نگاهی به این پروژه‌ها آنچه که دیده می شود هیچ است.

این در حالی است که شهرداری و شورای شهر مهاباد کماکان در حال عملیاتی و اجرایی کردن پروژهای جدید و فاخر برای شهرشان هستند.

مجتمع‌ آب درمانی گراوان یکی از پروژه های مهم و اساسی جدید شهر مهاباد است که شهرداری این شهر با مدیریت بابک رستم پور در حال اجرا و عملیاتی آن است.

مدیریت شهری که ترکیبی از شورا و شهرداری یک شهر می باشد در مهاباد امسال توانستند با آلبومی از پروژهای فاخر فصل عمرانی و آبادانی شهر مهاباد را به نحوه احسن به پایان برساند.

اما آن طرف‌تر و بە فاصله چند ده کیلومتر، در شهر مظلوم بوکان، به لطف شورایی با ذهنیت متعلق به چهل سال قبل و غیرمتخصص با مدرک‌هایی چون تاریخ، عملکرد شهردارش در لکه گیری، خط‌کشی خیابان‌ها و جابه‌جایی نیوجرسی‌ها خلاصه شده و سرنوشت بودجه صدها میلیاردی شهرداری در ابهام است.

شورای شهر بوکان و شهردار برگزیده آنها، ناتوان از (کلنگ زنی پروژه احداث دو دهنه پل بر روی سیمینه رود، پروژه هایی چون پنجاه متری ساحلی، ۳۰ متری نالشکینه، فاز دوم پارک موکریان، ترمینال بزرگ شهر) را نیمه کاره به حال خود رها کرده و به جدول گذاری، خط‌کشی خیابان‌ها چسبیده‌اند اموری روتینی که حتی اگر شهردار منفعل و شورایی پرحاشیه در کار نبودند، اجرا می شدند.

بی‌تردید شهرداری‌ ها یکی از مهم‌ترین ارگانها برای توسعه شهری در حوزه‌های مختلف از جمله مبلمان شهری، جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی، فضای سبز، ارتقای فرهنگ در مسائل مختلف و هر آنچه جامعه در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز به آن نیاز دارد نقش ویژه‌ای دارند.

اما آنچه امروز و طی هفت ماه گذشته در بوکان دیده شد تنها اقدامات روتین و روزمره شهرداری بوده که آن هم گاها بدون رعایت عدالت عمرانی انجام شده است.

عدم جذب سرمایه گذار های مختلف برای انجام پروژه های مختلف، بی‌نتیجه ماندن طرح انتقال پروژه پسماند شهری به روستای قرمیش علی‌الرغم دستورات دادستانی، فرماندار و مدیریت عالی استانی، عدم اتمام رینگ های شرقی و غربی بوکان برای کاهش بار ترافیک، نبود راه‌حلی استاندارد برای کاهش ترافیک شهری، نیمه کار ماندان طرح توسعه دو پارک نالشکینه و کیوه رش، تعطیلی کمیسیون های شورا، کشمش های درون شورای برای استیضاح شهردار سابق و مواردی که در بالا ذکر شد کارنامه مدیریت شورا و شهرداری را در وضعیت مردود از نگاه همشهریان بوکانی قرار داده است.

این موارد و کارنامه ضعیف شورا و شهرداری در حالی است که اولویت شهرداری های شهرهای همجوار جذب سرمایه گذار برای توسعه شهری بوده که در این مهم نیز با موفقیت عمل کردند.

علم مدیریت شهری خود هم نیاز به تحصیلات آکادمی و هم تجربه دارد تا بتوانند از کوچکترین روزنه‌ها برای توسعه حوزه مدیریتی خود استفاده کنند که متأسفانه این مهم در شورا و شهرداری بوکان بسیار کم رنگ است هرچند شهردار جوان بوکان ایده‌های خوبی برای توسعه شهری در سر می‌پروراند اما بدون سرمایه گذار انجام پروژه های درآمد زا غیر ممکن خواهد بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سیزده =