• تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 0:18
  • کد خبر : 977
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان خبر داد:

تبدیل شدن بوکان به قطب گردشگری منطقه

 به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین طرح گردشگری منطقه در روستای چاورچین در خصوص این پروژه و لزوم توجه به حوزه گردشگری گفت: تقویت و شناسایی بسترهای گردشگری شهرستان یکی از محورهای اصلی توسعه بوکان در آینده خواهد بود.    وی با اشاره به نیاز شدید جامعه و حوزه

 به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین طرح گردشگری منطقه در روستای چاورچین در خصوص این پروژه و لزوم توجه به حوزه گردشگری گفت: تقویت و شناسایی بسترهای گردشگری شهرستان یکی از محورهای اصلی توسعه بوکان در آینده خواهد بود.
 
 وی با اشاره به نیاز شدید جامعه و حوزه جنوب استان به توسعه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اضافه کرد: محدوده روستای چاورچین بستر مناسبی برای ایجاد تفریحات آمیخته با هیجان را داراست که به لحاظ سهولت دسترسی و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بهترین موقعیت را برای بیتوته گردشگران و فراهم‌سازی اوقات فراغت جوانان رقم می‌زند و نیز زمینه اشتغال و درآمدزایی نیروهای بومی نیز فراهم می‌شود.
 
 فرماندار بوکان با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه‌گذاران و طرح‌های اشتغال‌زا است عنوان کرد: باتوجه‌به این که بوکان یک منطقه حائز اهمیت در گلوگاه شرق به غرب و شمال جنوب بوده و قطعاً با معرفی زمینه‌ها و بسترهای مساعد شاهد شتاب‌بخشی در مسیر توسعه خواهد بود.
 
 مقام عالی شهرستان تصریح کرد: بی‌تردید هم‌افزایی ساکنین و حمایت دولتی در کنار سرعت عمل و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار در بهره‌برداری از این پروژه گردشگری می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشد.
 
 خشایار صنعتی افزود: میزان سرمایه اولیه لازم برای اجرای طرح ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و زمان لازم برای بهره‌برداری یکسان است.
 
 فرماندار بوکان ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی مستقیم در زمان بهره‌برداری ۶۰ نفر و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر بیشتر خواهد بود که به‌عنوان یک جاذبه ضمن اینکه منطقه را به قطب گردشگری تبدیل خواهد نمود بر درآمد ناخالص محلی و ملی تأثیر بسزایی خواهد داشت
 
 این مقام عالی دولتی در بوکان عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد و مجوز آن از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی صادر شده است که با دفاع و حمایت فرمانداری در مرحله صدور پروانه از طریق کارگروه زیربنایی استان می‌باشد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 19 =