• تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 0:13
  • کد خبر : 2973
  • چاپ خبر
کتاب
با حضور جمعی از فرهیختگان ادب و هنر در بوکان؛

بی تو، خدا پیدا بود رونمایی شد

روز جمعه و با حضور جمعی از فرهیختگان ادب و هنر کردستان رونمایی از مجموعه شعر «بی تو، خدا پیدا بود» اثر «گلاله رحمتی» در بوکان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ نخستین دفتر شعر «گلاله رحمتی» با عنوان «بی تو، خدا پیدا بود» که توسط انتشارات «آریوحان» در تهران منتشر شده است، در مراسمی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر از استان‌های آذربایجان غربی و کُردستان در شهر کتاب بوکان رونمایی شد.
 
در مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب مجموعه شعر «بی تو، خدا پیدا بود» سروده «گلاله رحمتی»، «علی قادری» رئیس شورای اسلامی شهر بوکان، حاج «کمال کریمی» عضو و خزانه‌دار شورای شهر بوکان، «محمد فریدونی» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری «سیما گستر زاگرس» و پیش‌کسوت عرصه دوبله حرفه‌ای فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان کوردی و مدیر دوبلاژ باسابقه کانال کُردی شبکه تلویزیون جهانی سحر، «عزیز عباسی» مجری خوش‌نام و محبوب سال‌های دور شبکه جهانی سحر کوردی (مجری برنامه «دیاری هه‌ینی») و از پیش‌کسوتان دوبله فیلم‌های کوردی، شماری از علاقه‌مندان فرهنگ و ادبیات و اعضای خانواده محترم رحمتی که از حامیان همیشگی این هنرمند هستند، حضور داشتند.
 
 «کمال کنکاش» هنرمند پیش‌کسوت نمایش و نویسنده بوکانی در بخش آغازین این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف فعالیت‌های ادبی و هنری خانم «گلاله رحمتی» در مورد اهمیت شعر، سختی‌های کار نویسندگی و تولید کتاب و جایگاه نگارش به زبان و ادبیات فارسی سخنرانی کرد و گفت: کتاب شعر «بی تو، خدا پیدا بود»، دارای وزن دقیق، انسجام معنایی، ساختار متنی و همراه با اندیشه بوده و خوانشی مناسب از مسائل و مشکلات جامعه زنان را با زبان شعر به مخاطب ارائه داده است.
 
 در ادامه این مراسم، «گلاله رحمتی» به خوانش گزیده‌ای از اشعار کتابش پرداخت که موردتوجه حاضران قرار گرفت، سپس «علی قادری» رئیس شورای اسلامی شهر بوکان با تأکید بر لزوم حمایت از عرصه فرهنگ، ادب و هنر و قدردانی از تلاش‌های همه هنرمندان و نویسندگان، عزم جدی اعضای ششمین دوره شورای شهر بوکان را برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان گرامی یادآور شد.
 
 در بخش دیگری از این مراسم در فضایی گرم و صمیمانه از کتاب مجموعه شعر «بی تو، خدا پیدا بود» اثر «گلاله رحمتی» رونمایی شد و این نویسنده و شاعر بوکانی لوح سپاس و تقدیر شورای اسلامی شهر بوکان را از دستان هنرمند «عزیز عباسی» از اساتید و پیش‌کسوتان باسابقه عرصه دوبله و اجرای رادیویی و تلویزیونی دریافت کرد.
 
 مجموعه شعر «بی تو، خدا پیدا بود» تازه‌ترین اثر ادبی «گلاله رحمتی» هنرمند و شاعر بوکانی با نگارش مقدمه کتاب و ویراستاری علمی «منوچهر جهانی» با سرایش قالب‌هایی نوپردازانه تجربه‌هایی را خلق می‌کند که بیش‌ترین پتانسیل شعرش، در زبان شعر نهفته شده و این الهام شاعرانه، حاوی نشانه‌هایی معنایی و انگیخته است که همگی عهده‌دار امر القای پیام هستند. این کتاب شعر به‌تازگی از سوی انتشارات «آریوحان» در تهران به چاپ رسیده و راهی بازار کتاب و محصولات فرهنگی شد.
 
 گلاله – رحمتی از هنرمندان پُرکار عرصه‌های بازیگری سینما، صداپیشه، مجری برنامه‌های تلویزیونی و نویسنده‌ای خلاق است که از او رمان «شقایق‌ها نمی‌میرند» چاپ شده و کتاب صوتی‌اش با صدا و خوانش این بانوی هنرمند تولید شد.
 
 مجموعه کتاب صوتی «شقایق‌ها نمی‌میرند» که به نویسندگی، هنرنمایی و با صدا و خوانش این بانوی هنرمند تولید شده است، حاوی تراک‌های متن کامل رمان «شقایق‌ها نمی‌میرند» می‌باشد و در اپلیکیشن‌های سرویس اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
 تلاش هنرمندانه و ماندگار گلاله رحمتی به‌عنوان دوبلور صداهای بازیگران مطرح و سرشناسی که ایفاگر نقش‌های مهم در عرصه هنر سینما و تلویزیون ایران بوده‌اند و سال‌ها فعالیت در زمینه گویندگی و دوبله آثار فاخر و ارزشمند سینمای جهان به زبان کوردی بخشی ارزنده از کارنامه هنری این صداپیشه به شمار می‌آید.
 
 علاقه‌مندان می‌توانند نسخه کاغذی این مجموعه شعر را از کتاب‌فروشی‌های شهر تهران، بوکان و مراکز فرهنگی و هنری معتبر به قیمت ۱۷۵ هزار تومان خریداری کنند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهار =