• تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 - 0:34
  • کد خبر : 2423
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان خبر داد:

بودجه ۲۷۴ میلیارد تومانی بوکان در حوزه عمرانی

فرماندار بوکان از تصویب بودجه ۲۷۳ میلیارد تومانی حوزه عمرانی در سال جاری توسط کمیته برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی بوکان‌هه‌وال؛ امروز دوشنبه و با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی اولین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان بوکان برگزار شد.
 
 در ابتدای این جلسه فرماندار بوکان در سخنانی به تشریح شیوه تخصیص اعتبارات در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاخص‌های همچون پیشرفت کار، تراکم جمعیتی، محرومیت از مهم‌ترین فاکتورها برای تزریق اعتبارات در سطح شهرستان می‌باشد.
 
 خشایار صنعتی افزود: در آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۹۵ انجام شده جمعیت بوکان ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده که البته این آمار طی سال‌های گذشته با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است.
 
 وی ادامه داد: بوکان طی دو دهه گذشته داری روند مهاجرپذیری شدیدی بوده که همین مهم فشار مضاعفی را به مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف وارد کرده است
 
 صنعتی ادامه داد: برابر آخرین شمارش نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۹۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان در شهر ساکن هستند که همین مهم بوکان را به سومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان غربی تبدیل کرده است که البته این مهم طی ۹ سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری بوده تا جای که برابر داده‌های آموزش‌وپرورش وردی‌های کلاس اول در یکی از روستاهای حاشیه‌ای شهر بالای ۲۵۰ نفر بوده است.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان بیان کرد: بر اساس آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۴۷ روستای بوکان بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که این مهم نشان از جایگاه ویژه این مهم در برنامه‌ریزی مدیران شهرستان می‌دهد.
 
 فرماندار بوکان تصریح کرد: طی دو سال گذشته و همچنین سال جاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله آب‌رسانی، راه روستای و شهری، مراکز آموزشی همچون احداث مدارس جز اولویت‌های تخصیص اعتبارات در سطح شهرستان بوده است.
 
 خشایار صنعتی عنوان کرد: کل اعتبارات توزیع اول سال جاری به میزان ۲۷۳ میلیارد ریال بوده که برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر اساس شاخص‌های ذکر شده در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: سرمایه ۷۱۱ میلیون‌ریالی و سه درصد نفت و گاز ۸۳۹ میلیون ریال و توازن ۷۸۵ میلیون ریال و ۲۷ درصد ارزش‌افزوده ۱۰۳ میلیون ریال و توازن یک به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب ۱۹ فصل و ۸۲ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی بوده است.
 
 صنعتی افزود: در کل نسبت به اول سال ۱۴۰۲، ۱۳درصد رشد اعتباری با ۲۴۲ میلیارد ریال و تخصیص به مبلغ حدود ۱۴۰ میلیارد تومان به نسبت ابلاغ اعتبارات افزایشی مصوب در طول سال ۱۴۰۲ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان را داشته‌ایم که در سال ۱۴۰۲ سعی شده توزیع پروژه‌ها در سطح روستاهای پرجمعیت دارای تناسب باشد.
 
 نماینده عالی دولت در بوکان تصریح کرد: باید ادارات بر روی اعتبارات دریافتی کار کنند تا بتوانیم شاهد جذب حداکثری اعتبارات باشیم در سال جاری باشیم.
 
 خشایار صنعتی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ای بوکان بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و امید می‌رود ترجمان‌های مرتبط و زیرخط در این حوزه نظارت بیشتری بر پیمانکاران داشته باشند تا ان‌شاءالله شاهد بهره‌برداری باشیم
 
 وی گفت: در سال گذشته تنها ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات جذب شده و به علت‌های مختلف بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از ابن اعتبارات باقی‌مانده که ادارات مرتبط تا اواخر شهریور فرصت جذب و هزینه‌کرد آن را دارند.
 
 فرماندار بوکان یادآور شد: اگر ادارات نتوانند جذب اعتبارات تعیین شده را از استان تا شهریور دریافت کنند تدابیر دیگری بایستی اندیشه شود.
 
 صنعتی بیان کرد: مدیران تجهیز و تعمیر ادارات خود را از صادرات کل پیگیر باشند و اعتبارات مربوطه تنها در راستای پروژه‌ها و طرح‌های اجرای در سطح شهرستان می‌باشد
 
 وی تصریح کرد: فعالیت پیمانکاران، کارکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها طی سالیان گذشته و شاخص‌های محرومیتی بیس کاری ما برای تخصیص اعتبارات در سال جاری خواهد بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =