• تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 0:08
  • کد خبر : 1651
  • چاپ خبر
بوکان
یادداشت؛

فرا بانک و مردم

بانک ملت در حالی که با تبلیغات گسترده فرابانک سعی در جذب مشتری دارد، اما درخواست های دریافت تسهیلات جامعه کارگری را با توپ و تانک جواب می‌دهد.

یادداشت/ بانک ملت خواهشمندیم بنر ورودممنوع کارگر را بزند تا کارگران بیش از این گرفتار دیوان‌سالاری وام‌های خودشان در این بانک خصوصی و ویژه سرمایه‌داران نباشند.

این یادداشت حقیر صدای چندین کارگر عزیز است که پس از سیر قانونی برای دریافت وام با معضل و بهانه‌ای بنام فرا بانک روبرو می‌شوند و متأسفانه از صد مورد ضامن حسب سلیقه و اشتهای بانک شاید یک نفر تأیید شود.

لذا خطاب به این بانک خاطی نسبت به این قانون من درآوری عرض می‌کنم نسبت به حقوق مردم علی‌الخصوص جامعه کارگری احترام بگذارید و بدانید ادامه این معبرسازی‌ها و ناامید کردن مردم در سالی که مزین بنام جهش‌تولید با مشارکت مردم شده است به مفهوم تقابل با نظام و دستگاه وحدت ملی است.

فرا بانک یک قانون نیست یک بخشنامه من‌درآوردی بانک است که با پول ملت تغذیه می‌شود؛ اما در خدمت عامه نیست و می‌خواهد روندسلطه و تمرکز سرمایه‌داری را جایگزین توسعه و ساختار سرمایه‌گذاری نماید؛ بنابراین بخشنامه‌ها اعتبار ندارند و قطعاً در دیوان عدالت خط بطلان می‌خورد؛ لذا عرض می‌کنیم؛ مانند سایر بانک‌ها با جامعه کارگری دوستی کنید و همیار این قشر محترم و زحمت‌کش و پاک باشید.

عدم تعامل با جامعه کارگری به معنی تقابل با تولید و مشارکت مردم است و باید در مرجع ذی‌ربط پاسخگو باشید.

این کلام آخر و پیام آخر ماست. کارگر آن‌قدر بیکار نیست که برای یک وام صدنفری معرفی کند و صدبار به دکانی بنام بانک ملت مراجعه نماید و بانک باسلیقه خود آن را تأیید نماید فرا بانک را مچاله کنید و با همان سیستم دستی پاک و مردمی وام‌های ما را پرداخت نمایید.

در مسیر خدمت به مردم خط قرمزی وجود ندارد سبزی و طراوت خود را در خدمت به مردم کاوش کنید نه در خوش‌خدمتی به مسندنشینانی که قیمت کت و شلوارشان به‌اندازه حقوق یک سال ماست.

این را هم بدانید اگر مسئله منافع بانک هم باشد کارگران هرگز نان اختلاس را نخورده‌اند و ریالی به خارج از ایران نبرده‌اند.

امروزه کارگران بویژه در بوکان به علت عدم وجود کارخانجات و مولد های اشتغال پایدار با وضعیت بسیار اسف‌ناک اقتصادی رو‌با رو هستند و عملا دو سوم سال را به دلایل مختلف بی کار هستند.

این در حالی است که کارگران بوکانی برای امرار معاش و مخارج زندگی همچون اجاره مسکن و حتی هزینه های تحصیل فرزندان و بسیاری از موارد دیگر به علت نبود منبع ثابت دادند با مشکل روبه‌دو شده‌اند.

بانک ها به عنوان تأمین کننده بخش اعظمی از مسائل مالی جامعه همچنان که در بالا ذکر شد هیچگونه سنخیتی با جامعه کارگران در حوزه تسهیلات کم بهره به علت‌هاب متعددی همچون نداشتن ضامن، ترس از بازپرداخت و … ندارند

این درحالی است که بانک ها موظف به تانین تسهیلات بل کارگران با شیوه های مختلف را دادند.

به امید روزی که مناصب خدمات عام به دست کارگران سپرده شود تا حقشان کمتر خورده شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هشت =