• تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 14:11
  • کد خبر : 894
  • چاپ خبر
بوکان
امام جمعه بوکان:

بعثت به معنی تجدید حیات است

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران برگزار شد ضمن تبریک عید مبعث و آغاز رسالت پیامبر اکرم گفت: عید مبعث آغازی دوباره برای حیات بشریت است که جهان را به‌روشنی و نور هدایت کرد.    وی ادامه داد: ۲۷

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران برگزار شد ضمن تبریک عید مبعث و آغاز رسالت پیامبر اکرم گفت: عید مبعث آغازی دوباره برای حیات بشریت است که جهان را به‌روشنی و نور هدایت کرد.
 
 وی ادامه داد: ۲۷ رجب در نزد ما اهل‌سنت، معراج رسول‌الله (ص) و در نزد برادران اهل‌تشیع روز بعثت است.
 
 امام‌جمعه بوکان افزود: هر دو روز و هر دو مناسبت مبارک و مربوط به پیامبر اسلام است که باید آن را جشن گرفت.
 
 امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: بعثت به معنی تجدید حیات و تغییر حالت از حالی به حال دیگر است و بعثت رسول‌الله (ص) انقلاب در فکر، عقیده، فرهنگ و سیاست اجتماع آن زمان بود.
 
 وی ادامه داد: پیامبر عزیز با آن لباس نبوت که در غار حرا به تن نمود، آستین‌هایش را بالا زد و ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه شب و روز به بشریت خدمت کرد و بعد از خودش شاگردانش اسلام را به سرزمین‌های معمورۀ دنیا رساندند.
 
 امام‌جمعه بوکان در بخش دوم سخنان خود با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی نماد شکست تاریکی و ظلم و طلوع خورشید دوباره ایمان بود.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی افزود: وظیفه شرعی و قانونی همه آحاد مردم این است که با تمام اعضای خانواده در این راهپیمایی حضور داشته باشند.
 
 وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن نماد پیروزی دین‌وایمان بر سیاهی و تاریکی است و این مهم وظیفه ما ایمان‌داران را برای حضور در این جشن و راهپیمایی چندبرابر می‌کند.
 
 امام‌جمعه بوکان عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در چهار و نیم دهه پیش سبب تغییرات گسترده‌ای در راستای توسعه و پیشرفت در سطح کشور شد.
 
 ماموستا احمدی ادامه داد: دهه فجر جدای از پیروزی ایمان بر سیاهی و تاریکی سبب ایجاد پیشرفت‌های گسترده‌ای نیز در سطح کشور شد و همچنین اندیشه ناب اسلامی را بار دیگر در جهان‌گسترانید

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =