• تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 0:12
  • کد خبر : 2959
  • چاپ خبر
بوکان
مدیر انجمن مردم‌نهاد آوای زیرک خبر داد:

برگزاری نکوداشت استاد «حسن زیرک» در بوکان

مدیر انجمن مروم نهاد آوای زیرک از برگزاری آئین نکوداشت استاد برجسته موسیقی کردی ماموستا حسن زیرک طی نیمه دوم آذرماه در شهر بوکان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ آئین نکوداشت استاد «حسن زیرک» آهنگ‌ساز و خواننده برجسته و اسطوره‌ای موسیقی کوردی به‌پاس هنرنمایی خلاق، ماندگار و پُراحساس این استاد فرزانه در عرصه هنر فاخر موسیقی، نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۳ در شهر بوکان برگزار خواهد شد.
 
 بر همین اساس مدیر مؤسسه فرهنگی هنری آوای زیرک در گفتگو با خبرنگار ما افزود: برگزاری این رخداد مهم و ارزشمند فرهنگی از نیازها و مطالبات اصلی جامعه فرهنگ و هنر بوکان در سال‌های اخیر بوده که با تلاش مجموعه مدیریت شهری این مهم در حال به سرانجام رسیدن است.
 
ابراهیم عثمانی افزود: طی ماه‌های گذشته با مساعدت مجموعه دستگاه‌های اداری و همکاری ارگان‌های نهادهای دولتی و غیردولتی در شهر بوکان شاهد ایجاد اشاعه فرهنگ غنی و معرفی مفاخر و هنرمندان شاخص موسیقی کُردستان برگزار می‌شود.
 
 وی افزود: این همایش نکوداشت با نگاه تخصصی «روایتی از زندگی استادانه» و مروری بر آثار موسیقایی و فعالیت‌های هنری استاد «حسن زیرک» آهنگ‌ساز و خواننده نام‌آور موسیقی در یک‌صد و سومین سالگرد طلوع ایشان را دارد.
 
 عثمانی تصریح کرد: این آئین نکوداشت از سوی انجمن مردم‌نهاد فرهنگی، هنری و ادبی «آوای زیرک» در اواسط آذرماه با همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی و خصوصی در راه اعتلای فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.
 
 دبیر انجمن مردم‌نهاد آوای زیرک بیان کرد: این آیین در چند پنل تخصصی و عمومی و با حضور اساتید برجسته موسیقی در شهر بوکان برگزار خواهد شد.
 
 ابراهیم عثمانی تصریح کرد: آئین بزرگداشت مقام هنری استاد «عثمان محمدی» ملقب به «عوامانه سور» از اساتید موسیقی نواحی ایران و نوازنده مطرح نرمه‌نای (نایه) در ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ و آئین بزرگداشت مقام هنری استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده» (سه‌قزی) خواننده و مقام‌خوان برجسته موسیقی و نوازنده ضرب کوردی در ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از دیگر برنامه‌های این انجمن بوده است.
 
 وی گفت: برگزاری و مدیریت چندین کنسرت موسیقی با اجرای هنرمندان پیش‌کسوت فولکلوریک منطقه موکریان تاکنون به همت انجمن فرهنگی و هنری «آوای زیرک» و اسپانسرینگ شرکت توسعه تجارت الکترونیک پوپک به مدیرعاملی مهندس «آزاد عبدالکریمی آذر» کارآفرین برتر، در شهر بوکان برگزار شده است

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 12 =